Liten dekoder til Robel-tralle ? |
Post Reply |
Author | |
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 oktober 2005 at 09:10 |
Jeg har skaffet meg en Robel-tralle med tilhenger fra Brawa. Brawas Robel-tralle Og her er forbildet som bl.a. brukes på Krøderbanen Jeg kjører digitalt med multiprotokoll (Uhlenbrock Daisy) og vil gjerne ha tips om en passende liten dekoder slik at det i tillegg blir plass til noen preisere inne i hytta. Dekoderen som fulgte med modellen er en enkel Andi-dekoder og den gir ikke så gode kjøreegenskaper som ønsket. Jeg vet det har vært en del tråder om dekodere, men jeg synes temaet er i stadig endring og utvikling, slik at dekodere som var aktuelle for noen måneder siden er kanskje uaktulle i dag. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Kjell
Inntil nylig ville jeg svart at en hvilken som helst N-skala dekoder med lastregulering ville gjøre jobben, de leverer strøm nok og har "riktig" størrelse for innbygging i Robelen. Som kjent gir lastregulering bedre saktekjørings-egenskaper og er å foretrekke nærmest uansett. Men nylig kom Lenz med sin Gold-dekoder også for N-skala, og til Gold leveres "batteri" som gir motoren strøm en kort stund når tralla mister strømopptaket i f.eks en kritisk veksel. Kanskje kondesatoren t.o.m nlir et stilig stykke last bak på planet, i ei kasse eller noe slikt. Robelen med fire små hjul er ikke den farkosten som har best strømopptak, slik at Gold-systemet skulle passe nettopp her. Kanskje jeg skulle bytte til Gold sjøl? Mvh Terje S |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |