Ålgård oppdateres |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 februar 2009 at 21:10 |
|
Da er det på tide at eg legge ut någe bilder og. Skal oppdatere store deler av modulene til Arendal. Det scratchbygges og et dresinskur til Ålgård. Skal prøve å oppdatere etterhvert som det går videre... Da er det skåret til og satser på at det blir bra:
start:
Edited by Ørjan - 02 mars 2009 at 19:39 |
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oppdatert
|
||
Mvh
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her ville jeg sett hvordan tilstanden er(hint hint) har en følelse av at det blir bra.
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Får vel finne noen bilder.... Men som sagt... Må FINNE de.... hehe
|
||
Mvh
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
eller ta nye
|
||
Mvh stian |
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skal godt gjøres der de er plassert:-)
|
||
Mvh
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er noen bilder fra Arendal `09 |
||
Mvh
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
For meg ser det ut som om det kansje er litt stor avstand mellom sporene?? Litt mye rustfarge i sanden også kansje??
Mvh.
Ålgårds-bu
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du gir deg isje, Arne
|
||
Mvh
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
...njæa, siden disse bildene er tatt for snart 5 måneder siden, så er jeg sikker på at dette er rettet opp nå.
Ålgårdbuen
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, er denne avstanden mellom sporene riktig? Grusen er vel heller for jevnt farget.
Og, lokstallen skjemmes litt av oppbyggingen som er gjort under den.
Ellers er det en morsom liten stasjon. Stasjonsbygningen og lokstallen er jo ellers meget flotte.
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Var det?
Er sporavstanden riktig? Jeg må da kunne spørre om dèt. ? Evt. hvorfor du har valgt å gjøre det slik.
Og grusen kan man da gjøre noe med. Samt forbedre oppbyggingen av lokstallen. Her er det jo en stor åpning nederst på bakveggen, og det har du vel sett selv?
Og jeg skriver at bygningene ellers er svært fine. Lokstallen er jo fra Pünther, mens bygningen må være scratch-bygget. ?
Noe av poenget med å legge ut bilder må jo være å få tilbakemeldinger. Eller???
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Lokstall og Bygning tilhører AHA
Ble lagt en list under lokstallen for å få skiftelok inn på treffet
Bygningene vil komme på plass etterhvert som de vil bli bygget. De siste 5 mnd som AHA nevnte har gått med til familie og hus. Ikke MJ i det hele tatt. Da vi har termin 21okt. med jente nummer 2.
Sporavstanden vil bli endret ved en senere annledning. Dette er vel Ålgård versjon 1 rev.2. Gjelder og å få med gamlingen på detta:-)
|
||
Mvh
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det han som bestemmer?
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
nei, men har da noe han skulle ha sagt og gjort og:-)
|
||
Mvh
||
aha
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi??....er det ikke slik hos dere at når du har vært å skvettet så kan du bare slappe av og kose deg i 9 måneder.
...nok for denne gang men viktig at ting holdes varmt.
A
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi??....er det ikke slik hos dere at når du har vært å skvettet så kan du bare slappe av og kose deg i 9 måneder.
A
Så det var slik det foregikk hos deg!
Her slippe eg isje unna om det så smalt!!
|
||
Mvh
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Når det gjelder spor og lignende er da noe som skal planlegges og ordnes slik at det skal se mer skikkelig ut når vi kommer så langt.
Har mange planer og ønsker.
Ålgård vil og etterhvert få 3 stk skiftelok som skal få bytte på arbeidet og.
så vi får sjå....
|
||
Mvh
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ok Folkens....
Da var vi igang med ny revisjon.... De fleste sporene skal opp og legges nærmere og selve stasjonen skal bli bedre. Etter mye om og men fra disse "nagletellerene" så har eg gitt etter!
Det lille jeg har gjort nå i løpet av 30min beviser at det ikke er noen vei tilbake....
Beklager dårlig mobilbilde.....
|
||
Mvh
||
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
"nagletellerene" Ja, e det ikkje herlig du... Allierte fiender e fint vettu! MJ er gøy!!!
Dette skal du nok få orden på tenker eg, så kanskje du får blomst på trappa en dag... Lykke te med renovering, Ørjan! |
||
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
||
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
|
dette blir vel flott det!?
|
||
Mvh stian |
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi får da håpe på det....
|
||
Mvh
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Glimrende Ørjan! Dette blir knall
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette blir bra. Gleder meg til å se hvordan den blir.
|
||
Eirik
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette blir bra, Ørjan! Nå har du snart Ålgård som den ser ut i dag
Petter
|
||
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Spennende dette Ørjan, sjelden at det legges ut bilder av demontering.
Å sporplanen blir nå helt etter forbilde
|
||
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
||
grinda
Fremo og MjF medlem Joined: 24 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 54 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Digg med nye spor på en gammel stasjon. Stå på og lykke til. Håper det kommer flere bilder etter hvert.
|
||
Hilsen
Erik K |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |