MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
martin t Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 17 februar 2016
Land: Sweden
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér martin t Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a
    Sendt: 26 februar 2016 kl. 17:07
Hei!

Hvordan lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp av toalettpapir og lim. I motsetning til mange andre metoder trenger du ikke å være en dyktig artist for å få et realistisk resultat.

Metoden må være "fool proof" fordi jeg klarte å gjøre det!

Link til Youtube video

Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 februar 2016 kl. 17:40
Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!Thumbs Up

Edit: Har du forresten prøvd med litt hvitmaling på de største bølgetoppene?

Endret av Svein_A - 26 februar 2016 kl. 17:46
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
DagfinRognstad Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 12 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér DagfinRognstad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 februar 2016 kl. 18:03
Sitat: Svein_A Svein_A skrev:

Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!Thumbs Up

Fremragende fin metode! Bare et lite tips: Bruk aldri rent hvitt, det blir fort "krittet" og flatt, miks alltid inn litt av de andre fargene du har brukt, i dette tilfelle ville jeg brukt grønntonen.
Dagfinn Rognstad
Til toppen
martin t Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 17 februar 2016
Land: Sweden
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér martin t Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 mars 2016 kl. 14:11
Sitat: DagfinRognstad DagfinRognstad skrev:

Sitat: Svein_A Svein_A skrev:

Fremragende fin metode! Bare et lite tips: Bruk aldri rent hvitt, det blir fort "krittet" og flatt, miks alltid inn litt av de andre fargene du har brukt, i dette tilfelle ville jeg brukt grønntonen.

Aha! Takk for denne informasjonen! Jeg prøvde å male toppene av bølgene i vitt, men det var stygg, så jeg tog ikke med det steget i denne videoen.
Til toppen
KnuT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KnuT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 mars 2016 kl. 23:54
Takk for at du deler denne videoen med oss. 
Det var en interessant teknikk.
Ser også at du har delt den på MRH-forumet og fått mange gode tilbakemeldinger.

Endret av KnuT - 03 mars 2016 kl. 01:34
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Til toppen
Henning L Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Henning L Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 mars 2016 kl. 08:29
Interessant! Det fine med papiret er vel sikkert det at papirfiberet gjør at den "papirmassen" det jo blir til, henger bedre sammen, slik at det ikke flyter rundt. Det gjør det med modellermasser av ulike typer. 
 Det med å skape bølger under overflaten har jeg sett andre eksempler på, også. En meget dyktig skipsmodellbygger bruker bl.a havregryn!

Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,328 sekunder.