MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lage landskap
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lage landskap

 Post Reply Post Reply
Author
Johnnyboy1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 oktober 2017
Location: Norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johnnyboy1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lage landskap
    Posted: 31 mars 2019 at 13:11
Jeg er nybegynner og jeg har lyst til å prøve meg på å bygge noen moduler med spor/bygninger/landskap. Det jeg lurer på er hvilke materialer og tenkikker det er lurt å bruke?

Det jeg har tenkt er å bruke kryssfinérplate i bunnen og så modellere landskapet oppå der. Er gips et bra materiale å bruke for landskap? Eller vil denne falle av om jeg legger den direkte på kryssfinéren?
Hva med vanlig sparkel?
Jeg har også noen plater med skumaktig materiale fra et oppussingsprosjekt. Noen som har erfaring med å bygge med lignende plater? Kan jeg male på dem og hvilken maling egner seg?

Jeg tenker også å lage vinter på en av modulene. Hvilke materialer egner seg for å lage snø?

En ting jeg har tenkt på når det gjelder kryssfinérplatene er at de jo vil bevege seg noe siden de er av tre, så evt sparkel kan sprekke opp. Og er det noe lim som egner seg til å lime f eks plast til tre?

Jeg har søkt etter teknikker på nettet og funnet en del, men tenkte å spørre her for å høre om erfaringer.
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2019 at 20:20
Jeg har noen ganger brukt skumplater fra byggemarkedet.