Kork- skumgummi |
Svar ![]() |
Forfatter | |
Sven Ole ![]() Medlem i MJF ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11 januar 2010 kl. 20:54 |
For ikke å kapre en annens tråd, viderefører jeg spørsmålet her om bruk av skumgummi kontra kork til å legge sporet på. Når jeg sier skumgummi mener jeg underlaget Woodland har laget. Er det noen som har erfaringer med det ene eller andre, ev. begge typer?
|
|
SOHo
|
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Medlem siden: 03 november 2004 Land: Norway Status: Utlogget Points: 1009 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lurte også på dette for en stund siden. Nå legger jeg mitt spor på korkunderlag og limer sporet fast med akryl-fugemasse.
Se også denne ca 1 år gamle tråden. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
S.loes ![]() Nykommer ![]() Medlem siden: 25 januar 2009 Status: Utlogget Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruker vinylbelegg. Det koster nesten ingentin når du kjøper rester. Farge og mønster er uvesentlig hvis du etterbehandler det. Det kan limes til underlaget - gjerne i flere lag og skjæres til med tapetkniv. Enkelt å male er det også. Fordi du kan skjære det til i ønsket form, har det en fordel fremfor standardiserte korkunderlag. Særlig hvis du likevel har tenkt å legge ballast.
|
|
![]() |
Svar ![]() |
|
![]()
Tweet
|
Forum: | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke opprette nye tråder i dette forumet Du kan ikke besvare innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet Du kan ikke opprette avstemminger i dette forumet Du kan ikke stemme i dette forumet |