MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Kork- skumgummi

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Sven Ole Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Sven Ole Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Kork- skumgummi
    Sendt: 11 januar 2010 kl. 20:54
For ikke å kapre en annens tråd, viderefører jeg spørsmålet her om bruk av skumgummi kontra kork til å legge sporet på. Når jeg sier skumgummi mener jeg underlaget Woodland har laget. Er det noen som har erfaringer med det ene eller andre, ev. begge typer?
SOHo
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 januar 2010 kl. 21:13
Jeg lurte også på dette for en stund siden. Nå legger jeg mitt spor på korkunderlag og limer sporet fast med akryl-fugemasse.

Se også denne ca 1 år gamle tråden.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Til toppen
S.loes Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 25 januar 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér S.loes Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 februar 2010 kl. 15:32
Jeg bruker vinylbelegg.  Det koster nesten ingentin når du kjøper rester.  Farge og mønster er uvesentlig hvis du etterbehandler det.  Det kan limes til underlaget - gjerne i flere lag og skjæres til med tapetkniv.  Enkelt å male er det også.  Fordi du kan skjære det til i ønsket form, har det en fordel fremfor standardiserte korkunderlag.  Særlig hvis du likevel har tenkt å legge ballast.

Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.