Kontaktledning på Gandal og Grungen? |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men finnes det noen smart måte å få til dette fagverket i gurtene på, ser for meg at dette blir ikke helt lett vist en skal lodde del for del. Hva med å jukse litt? lage en tynn plate med dette fagverket etsa i 0.2-0.3mm messing som en lodda oppå profilene? Det ville jo kanskje gi litt illusjon? Ved å ta det enda lengre så kunne en kanskje fått laget noe flipper på den enkelte kryss"staget" som en kunne brette ned. på den måten få litt mer dybde i det.. Edited by SveinR |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå er denne så liten at å brette ned flipper, er kanskje å drømme litt. Men en etset lang del å legge oppå disse to Uprofilene på toppen burde vel bli bra??
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du finner sikkert på noe lurt du Svein, etsing er ikke akkurat mitt spesiale... Ellers laget jo Bjørn Runar noen fine åk hvor han brukte en messingtråd til å lage dette fagverket. http://www.autoclassic.no/amjk/graphics/Pictures/Barbu2005/C IMG0055.jpg Det var sikkert ikke enkelt det heller, men det kan han kanskje beskrive selv? Han la vel ut noen bilder av dette arbeidet også, men det var vel muligens på det gamle forumet som har forsvunnet |
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
For de som fortsatt er interesserte i å kikke på både Bjørnlia og Ganddal løsningene "live" er første anledning nå mest sannsynlig 17-19 mars i Arendal
MVH |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
De har nok forsvunnet et sted. Skal se om jeg finner kopier på back-up CD"er, slik at jeg kan legge dem ut påny. Ellers fant jeg ett bilde på hjemmesiden min: Og det stemmer, Jon Einar, jeg brukte messingtråd som jeg forhåndsbøyde med en flattang og deretter loddet fast mellom de to sidene. Til slutt dro jeg en fil over toppen noen ganger slik at den ble seende "litt" flat ut. Ellers er det U-bjelker i to forskjellige størrelser oppe og nede og solide massive firkantprofiler til stolper. Alt av messingdeler som jeg benyttet kjøpte jeg hos Hobbytrain i Drammen. |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg fant, jeg fant....! Dette tror jeg viser det meste. Øverst vises en ferdig utgave og under vises de to sidene og et fagverk "in progress". |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjempebra artikkel! men hvordan ser tremaster ut etter en tunell? Her
er et bilde av ei stålmast på Arendalsbanen, men antar at tremastene ser litt annerledes ut?
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er en mast på Jærbanen, riktignok etter en undergang, men løsningen blir den samme.
Og her er en tremast i Drangsdalen på Sørlandsbanen.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for bilder! Det fra Jærbanen er av "nyere type", så det fra Drangsdalen blir dermed det jeg lette etter!
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |