MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Kommer ikke røyk fra røykinnsats i Maerklin 39251

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Ser003 Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 25 desember 2020
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ser003 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Kommer ikke røyk fra røykinnsats i Maerklin 39251
    Sendt: 31 mars 2021 kl. 19:00
Har kjøpt et Maerklin Elefant 39252. Det har fabrikkmontert røykinnsats. Har fyllt på røkolje, Maerklin 02420. Det kommer ikke røyk fra skorstein under kjøring. Loket kjører på digitalt anlegg og jeg bruker MS2. Noen som har noen tips?

Endret av Ser003 - 31 mars 2021 kl. 19:02
Til toppen
hamoell Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 10 juni 2012
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér hamoell Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 april 2021 kl. 14:25
Hei, jeg regner med at du har aktivert funksjonen på MS kontrollen. Det kan være at du har fylt på litt for mye olje, det bør ikke være helt fult, litt under kanten er best. Det kan være du må fiske ut røykinnsatsen og sjekke om den lille metall tråden som er under er i riktig vinkel slik at den treffe kontakt stykke som er nede i skorsteinen. Bør ha ca 30 - 45 grader vinkel

Min pusher: www.glm.no
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 april 2021 kl. 22:32
Et par tips i tillegg til overnevnte Wink

Når jeg fyller røykolje, foretrekker jeg å bruke en 'engangssprøyte' og stikke spissen ned mot bunnen av røykinnsatsen. Jeg har opplevd at ved å 'helle' i fra toppen har det dannet seg en boble slik at det ser ut som om den er full; selv om den i realiteten er tom ...

Du kan også kjenne over piggen som sitter opp i midten på innsatsen om den blir varm. Om den virker og du kommer nær piggen, merker du det heeelt sikkert LOL
Bjørn Egil
Til toppen
Ser003 Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 25 desember 2020
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ser003 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 april 2021 kl. 20:32
Takker for gode tips. Får ikke prøvd før om en god uke.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.