Kadee? |
Post Reply |
Author | |
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 november 2013 at 22:35 |
Ok.
Jeg skulle bare inn og kikke litt i butikken til Caboose Hobby i Denver, og uten at jeg visste ordet av det så hadde jeg plutselig kjøpt bursdagsgave til sønnen. En GP9 Problem: Den har noe som jeg tror må være kadeee(?)-kobling, og dermed så har vi ingen vogner som passer til loket. I butikken i Denver så jeg at de hadde Kadee-koblinger som kunne settes i en lsik NEM-lomme som vi har på våre lok/vogner. Fåes slike kjøpt i Norge? Tanken er da at vi kan ha en vogn permanent med kadee i ene enden og vanlig kobling i andre som en slags overgang mellom loket og våre mer europeiske vogner. |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hør med Stavanger lok og vognfabrikk. Slvf-ans.com
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har noen kadee koblinger til NEM lommer. Send meg en adresse I en PM så kommer de i posten.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har kjøpt slike på Strømmen tidligere.
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slike Kadee-koblinger for NEM-lommer leveres i 3-4 lengder, alt ut fra hvor lang loket/vognen er og om den har kulisse. Dette fordi man således kan få så tett forbindelse som ønsket. De korteste koblingene passer ikke for langt materiell uten kulisse.
Sjekk hva de skal brukes på - før bestilling. Selv bruker jeg de korteste Kadee-koblingene til malmvogner (Uad/ Uadp) uten bufferter.
|
|
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk skal du ha Morten!
De fungerte perfekt!
|
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |