Jernbaneverkets MZ |
Post Reply |
Author | |
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 august 2008 at 20:42 |
I vinter kjøpte jeg Jernbaneverkets MZ fra Hobbytrade.
Hadde forhåpninger om å få se den live en gang, men at den skulle komme til Sandnes, var kun i mine villeste drømmer. Men i dag kom den! Les her: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?aut=0&modul=innlegg&innl=49819&rom=41 Som jeg skriver i innlegget her, så er det nedoverbakke inn til Sandnes, som gjør at jeg fikk ikke hørt om lyden i lyd-dekoderen stemmer med virkeligheten. Håper å få hørt dette i løpet av de neste ukene da den skal kjøre ballast på det nye dobbelsporet mellom Sandnes og Stavanger. |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Får å følge opp denne tråden, her er litt bilder fra innkjøringen til Stavanger S. i dag kl. 12:40.
Edited by carlf - 26 august 2008 at 14:04 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du tar deg en tur litt lenger sør, til Ganddal, er Di3 628 på besøk for tiden: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?aut=0&modul=innlegg&innl=49976&rom=41
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg var også i området Paradis / Hillevåg i går og nøt lyden fra MZ 1415 og TMY 102.
Oppdaget at ingen av lokene hadde automatisk lysskift ved endring av retning. Her ligger tydeligvis mj-produsentene langt foran lok-produsenten (NOHAB)!
Petter Edited by traiNman - 27 august 2008 at 15:28 |
|
asai
Post Options
Thanks(0)
|
Bare for å pirke litt Petter: Den heter MZ 1415, ikke MX.... |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selvfølgelig, fingertrøbbel igjen! Takk for korreksen, er rettet opp nå!
Petter
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
oyra
Viderekommen Joined: 16 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Vet du hvor lenge DI 3 628 skal holde på her i distriktet? Mvh Oyra |
|
Stavanger
|
|
asai
Post Options
Thanks(0)
|
Den er dessverre reist østover allerede. Tror den gikk på mandag. Som Petter skrev i den andre tråden, er også denne merket av oppholdet her vest. |
|
oyra
Viderekommen Joined: 16 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svaret Terje!
Hilsen Øystein |
|
Stavanger
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |