MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Jernbanehumor - finnes den?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
steppen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steppen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Jernbanehumor - finnes den?
    Sendt: 29 november 2006 kl. 23:30
Jeg kommer selv fra helsevesenet, og det er ikke ukjent at mange i min bransje bruker humor som mestringsstrategi og som terapi (i samarbeidet med pasientene). Denne humoren kan være ganske galgenhumoristisk, så den egner seg dårlig i det offentlige rom. Likevel - vi har den, til nytte og glede for pasientene og oss selv..

Jg satt og tenkte over det i dag, men hverken i MJ eller 1:1-miljøet kan jeg huske å ha møtt særlig mye "toghumor" (av og til virker det som om det er vanligere at man forsøker å "slå hverandre ihjel" ). Noe "generell" humor er det, men lite togrelatert. Hva skyldes det? Har ikke jernbanen i Norge en "yrkeshumor"?

Hvis den likevel har det - hva består den i?
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 november 2006 kl. 08:34
Det måtte i såfall være at de fleste diskusjoner på jernbaneforumene "sporer av" ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 november 2006 kl. 18:19

Hei Stein!

Jeg kan ikke huske å ha hørt så fryktelig mye intern sykehushumor, men det er sikkert fordi jeg ikke er i den bransjen.

Tilsvarende er sikkert grunnen til at du ikke har hørt så mye av jernbanens interne humor at du ikke jobber der...

Eirik

Til toppen
steppen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 september 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steppen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 02:47
Sant nok.. Så: er noen jernbanefolk villige til å dele?
Til toppen
einjen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 17 september 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér einjen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 08:13
Jeg er ikke ansatt i jernbanen, men jeg hadde en bestefar som jobbet som togekspeditør og har en onkel som jober her i Trondheim (nede på stasjonen, tidlig en morgen).
Nå kommer jeg ikke på noen spesifikke historier, men jeg har hørt mye morsomt, både fra bilettluka, stillverk, diverse småstasjoner på nordlandsbanen og om bruer som ikke vil gå hverken opp eller ned. Nå er det sikkert ike noe poeng at jeg gjenforteller dette heller siden min onkel er en mye morsommere mann enn meg og en langt bedre historieforteller.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Til toppen
Christian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 09 januar 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Christian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 17:36
Jeg kan ikke mye om dette, men elsker humor og kom på en gammel en med Espen Eckbo og Basse Bolstad fra Radio 1 : unskyld, vi er utsolgt for fiskekaker der det ringes til Finse stasjon og betjeningen presenteres for en agent eller no slikt som skal gi en beskjed til enkontakt på stasjonen. Hun roper opp: vi er utsolgt for fiskekaker på høytaleranleget. Herlig klipp.
Tut, tut.
Til toppen
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 17:46
Vi har jo et par Fleksnes episoder med jernbane, men det er vel mer folkehumor, ikke intern jernbane thingy...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 08 september 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 22:04

Olsenbanden har jo også tatt toget et par ganger...

Magne

Til toppen
midnight Se rullemeny
Administratorgruppen
Administratorgruppen

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér midnight Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 desember 2006 kl. 22:27

TMJK"s gamle klubbavis forsøkte å ta pulsen på mj-norge ved å publisere det vi selv ihvertfall syntes var utrolig morsomt... enkelt andre var vel ikke helt enig! Man kan si at vi var litt tidlig ute med "den moderne humoren"

Nettstedet http://www.dovregubben.net/ er et forsøk på å ta vare på noen av disse godbitene, men akk... tiden strekker ikke til!

Forøvrig gjøres oppmerksom på at den største bidragsyteren til blekka har et ønske om å få være anonym...

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2006 kl. 11:31

Denne ble ikke presentert av noe jernbanepersonell men derimot av en lærer en gang i tiden:

Les ikke mellom linjene, det kan komme et tog!

Petter

Til toppen
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 desember 2006 kl. 15:36
Sitat: traiNman traiNman skrev:

Les ikke mellom linjene, det kan komme et tog!

Det var propagandaord mot at folk skulle gå i skinna under KFUK/KFUM leiren på Røros i sommer!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 desember 2006 kl. 11:59

Denne er haugammel, fra den tiden det var kupeer på toget:

Tre damer satt i en togkupe og to av dem skrøt voldsomt av ektefellene sine. Den ene fortalte at mannen drev med friidrett og hadde vært både kretsmester norgesmester flere ganger. Den andre kunne  fortelle at hennes mann hadde vært både norgesmester og europamester på skøyter. Til slutt kom det fra den tredje damen: "Er det noe, min mann er stasjonsmester på Ski".

Petter

Til toppen
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 desember 2006 kl. 13:34
En tørr en: Vet du når det er mye snø her i landet? Svar: Når toget står på Ski...
Hilsen Carl-Frederic

Til toppen
MortenB Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 30 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MortenB Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 desember 2006 kl. 13:41
Hehe.. Den var jo nesten bra da!
Til toppen
einjen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 17 september 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér einjen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 desember 2006 kl. 17:58
Prøv:
"Jernbaneslusk med glimt i øyet"
og
"Morsomme jernbanehistorier"

arti" ja...
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Til toppen
vetle1 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 20 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér vetle1 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 juni 2007 kl. 11:59
originally posted by kjellan
Det måtte i såfall være at de fleste diskusjoner på jernbaneforumene "sporer av" ...

Ja, eller at det blir så mye at de mister signalet ( rødt lys )
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,061 sekunder.