Jeg lurer på når EL14 kommer jeg... |
Post Reply |
Author | ||
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 juli 2015 at 16:15 |
|
Jeg lurer på når EL14 kommer, jeg...
|
||
E L K
Medlem i MJF Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
det lurer jeg på også, den bør vel komme snart Finn?
|
||
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi har jo fortsatt ikke sett hva de to spørsmålstegnene i AC og DC i NMJ katalogen er, så det er jo lov å håpe på en kjørbar formnyhet i Topline.
|
||
SveinF
Veteran Joined: 15 november 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 126 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dersom du har problemer med å vente kan du kjøpe Lima EL14.
Tror selger nede i Stathelle fortsatt reklamerer med EL14 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59096588 Edited by SveinF - 25 juli 2015 at 22:33 |
||
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei takk. Jeg kjører skala O
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
HAr du skfitet? Det var da N nylig?
|
||
Svein S
|
||
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja jeg har skiftet for noen dager siden. Jegkan vraket banen som langt ifra var ferdig og har masse skinner for salg. Sporplaner har jeg sluttet ed også . Nå 3D tegner jeg norske hus/ tilbehør.
Edited by Helgejohan3 - 26 juli 2015 at 00:44 |
||
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå skal jeg kjøre USA western. Derfor skal jeg også kjøpe 3D printer så jeg kan lage westernhus i plastikk og kaktuser, indianertelt med totempæl etc.
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vær forsiktig og test nøye før du kjøper en 3D-printer. De aller fleste som vanlige folk har råd til har for grov oppløsning. Det er flere tråder her i forumet om dette temaet. Lett å kjøpe katta i sekken.
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva har El 14 med USA's Western tid og gjøre . Men NSB damplok type 14 kunne ha gått noen prøve turer der, på den tiden, siden det var et Baldwin lok.. Edited by Tåge - 27 juli 2015 at 18:08 |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
El.14 var brukt av det velkjente western-jernbaneselskapet Fanta Se i en årrekke!
|
||
Dagfinn Rognstad
|
||
Bhal
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Status: Offline Points: 189 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dessverre er Fanta Se utsolgt på Svinesund, de hadde bare Cola SE i dag. Mulig de fremdeles har på Nordbysenteret, men dit dro vi ikke. Fortsatt god sommer. mvh Bjørn (i hyttemodus) |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ahaa, det viste jeg ikke, jøss, lærer noe nytt vær dag |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja visst, Achoo, Tapioka og Fanta Se Railway.
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå kjører jeg O-skala men jeg er inne på flere skalaer og titer og skriver. Mye på HO siden jeg hovedsaklig skal produsere norke hus i HO når jeg får 3D printer. Jeg venter ikke personlig på EL14. Det er også noe som heter ren nyskerrighet. Jeg skal ikke ha den selv. Amerikanske GP38 feks og en F3 er slike lok jeg skal ha jeg skal ha.
Jeg nevnte norske hus. Jeg skal produsere det når jeg får 3D-printer om et år og i mellomtiden blir det jeg tegner tilgjenglig på shapeways.com så jeg selger det der. Jeg tenkte å gjøre en innsatts for norsk MJ. Ikke bare de tyske husene du får fra feks Faller - jeg vil øke utvalget for dere i Norge. Jeg har midlene og mulighetene denne gangen og i HO kommer det mest. Jeg kan vise et jeg driver og tegner nå. Dette kan dere lese meg om i den delen av forumet som tar for seg miljø bygninger etc. Men får å få det detaljert nok så tar det mange dager med fulldags-arbeid å lage selv en så enkel modell som denne. |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Jeg er litt usikker på hvor jeg egentlig skal poste dette innlegget, siden du skriver om sammenfallende tema, herunder Faller e-Train, Western-tema og 0-skala i flere forskjellige tråder og underforum.
Selv om Fallers for lengst utgåtte e-train i likhet med 0-skala (normalspor) har en sporvidde på 32mm, indikerer jo skinnene med sin store svilleavstand, og det rullende materiellets store lasteprofil at det er snakk om smalspor. Det vil si at størrelsesproporsjonene er større enn 0-skala (1:43.5). Siden Faller lagde sitt e-Train i håp om skumme 'Playmobil-markedet' markedet på 60-70-tallet er det rimelig å anta at den upresise skalaen til e-Train ligger ett sted mellom 1:22.5 og 1:25.
Fordi e-Train ble laget for å være kompatibelt med Playmobil (Fallers egne figurer var selv meget like Playmo-figurene), kan du jo finne egnede westernhus, indianertelt, kaktuser og alt man trenger i Playmobils Western-serie. Jeg tror også Playmo lagde ett eget westerntog også. Utvalget er stort siden denne har hatt store variasjoner gjennom årene, og på denne linken kan du jo bla deg igjennom flere tiår med kataloger å se hva som er produsert i denne serien. Fordelen er at de er laget av robust plast, og jeg vil anta at bygningene er egnet for å stå ute på en hagejernbane. |
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |