Intellibox og Zimo MX63 |
Post Reply |
Author | |
rannugno
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 mars 2005 at 23:06 |
Hei Jeg kjører vanligvis Märklin digitalt med Intellibox. Så fikk jeg en ide om at jeg skulle bygge om et Roco E71 lok til treleder digital. I dette lokket er det VELDIG trangt og en ganske stor motor. Jeg fant ut at Zimo 63 er liten og tåler mye strøm. Men hvordan får jeg denne til å fungere med intelliboxen? Jeg finner ikke engang hvilken adresse dekoderen har hverken i den mikroskopiske manualen eller på Zimo"s hjemmeside. Og hva må jeg gjøre for å få intelliboxen til å fungere med denne DCC dekoderen? Kan noen hjelpe meg? Gunnar |
|
Gunnar S
|
|
NMJ AS
Kommersielle aktører Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hele manualen kan du få oppe i butikken eller laste den ned fra Zimo sine hjemmesider. Følg denne linken: http://w3.zimo.at/web2003/pdf/MX63E.PDF Dette burde gi deg den hjelpen du trenger! Ps: Den krever Adobe acrobat. |
|
NMJ - Norsk Modelljernbane AS
Strømsveien 102 N-2010 Strømmen Tlf: +47 64 84 57 30 Fax: +47 64 84 57 39 E-mail: inof@nmj.no Internet: www.nmj.no |
|
rannugno
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Takk for svar. Fant manualen på nettet så nå fungerer dekoderen veldig bra bortsett fra en ting. Jeg har bremsestrekk med likespenning for å stoppe toget ved rødt lys. Har lagt inn CV#29, bit 2 = 0 og CV#124 bit 2 = 1 som det står i manualen. Det står videre at F4 knappen skal brukes ved skifting og "DC brake generator". Dette får jeg ikke til å fungere. Når lokket kommer til bremsestrekkningen fortsetter det i samme hastighetfor så å bråstoppe ved signalet. Når det skifter til grønt, går brått i gang igjen. Kan dette ha noe med programering av funktionsknappene (CV33 - 40)? Lokket går forøverig veldig pent og har veldig bra saktekjøringsegenskaper med denne dekoderen (bortsett fra ved rødt lys) Håper dere har en løsning, da jeg kan tenke meg å utstyre flere lokk med denne dekoderen. MVH Gunnar S |
|
Gunnar S
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Gunnar. Har du sjekket at dekoderen er versjon 7 eller senere? Se kommentaren under CV29 i bruksanvisningen. Les CV7 for versjonsinfo. Hilsen Halvor |
|
rannugno
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Takk for svar! Versjonsnummeret på denne er 14, så det burde ikke være problemet. Gunnar |
|
Gunnar S
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |