MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hylleknekter

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
KnuT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KnuT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Hylleknekter
    Sendt: 13 januar 2013 kl. 20:09
Halvor,
du skriver på sin webblogg om Lynghei-banen om din oppstilingstasjon at den er "montert på en plate på veggen med enkle hyllebraketter i tre".
Ut i fra bildet, ser det ut til at du har montert disse "opp ned", dvs "mot normalt".
Fungerer dette bra?
Må du justere/skimme litt for at de skal være vannrett også på tvers?

Jeg har også vurdert dette, men da for mitt øvre plan.
Snus hylleknektene, får jeg mer plass på nedre plan, men må finne en måte å skjule de på øvre.

Tror dere det også er mulig å snu vanlige rimelige metallknekter?
Må jo da ha et mellomlegg el. pga profilen.
Hva mener dere om dette?

hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 januar 2013 kl. 23:34
Sitat: KnuT KnuT skrev:

Halvor,
du skriver på sin webblogg om Lynghei-banen om din oppstilingstasjon at den er "montert på en plate på veggen med enkle hyllebraketter i tre".
Ut i fra bildet, ser det ut til at du har montert disse "opp ned", dvs "mot normalt".
Fungerer dette bra?
Må du justere/skimme litt for at de skal være vannrett også på tvers?

Hei,

Ja, det er riktig at noen av knektene er montert opp-ned. Dvs. at jeg har to knekter inntil hverandre, en for øvre nivå montert riktig vei, og en for nedre nivå opp-ned. Disse knektene (fra Biltema) er laget med litt "spenn", og er derfor ikke nødvendigvis 90°. Så ja, jeg måtte skimme litt, individuelt for hver knekt. Men det fungerer rimelig bra likevel, og knektene tar så godt som ingen plass. Tongue

Hilsen Halvor
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.