MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hvordan rette på registrering av mobil telefon?

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Hvordan rette på registrering av mobil telefon?
    Sendt: 22 desember 2018 kl. 00:01
Jeg er innehaver av en privat mobiltelefon.  Helt plutselig dukker mitt nr. opp som HMjK (Haugaland MJ Klubb) fra 180.no (og lignenede steder som gjenkjenner telfonnr. for display hos den jeg ringer til!)  Dette MÅ jeg få korrigert. Er det noen der ute som kan forklare hvordan en går frem?
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2018 kl. 20:09
Jeg tror ikke det er mulig å få gjort noe med. Opplysningene er antagelig hentet fra enhetsregisteret. Jeg søkte på mitt eget nummer nå og da fikk jeg treff på både meg selv og klubben.
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 desember 2018 kl. 18:30
Problemet er at når jeg ringer et eller annet nytt nr så kommer HMjK opp og mange "gidder ikke" svare.  Jeg har sjekket 180.no og 1881 og bege steder viser rett - og ikke HMjK.  Det virker som det er appene som mobilene bruker for å vise navn, som har "bug'en" i seg.  Ikke bra!
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 desember 2018 kl. 02:13
Dette må vel være som er registrert hos hver enkelt? Jeg får aldri opp noe annet enn nr. hvis jeg ikke har snakket med vedkommende før.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
Johannn Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 09 april 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johannn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 desember 2018 kl. 07:39
Apper som 180.no, 1881, Gulesider, Telenor MBN osv. slår opp kven som ringer.
Då får vi opp kven som ringer også før det er lagt inn i telefonboken.

Meiner du kan opprette profil hjå dei fleste og rette informasjon sjølv på dei forskjellige sidene, noko som er ganske tungvint. Det er og mogleg å sende dei en e-post og be dei rette.
Hadde ein kompis som uvisst av kva årsak kom opp med Kirken Den Norske når vi søkte opp nummeret hans. Men det vart løst med ein e-post til dei respektive nummeropplysningstenestene.

Edit: Per Einar om eg nyttar fullt namn frå profilen din og søker på 1881 og deretter søker med mobilnummeret som då kjem opp på forskjellige sider syner Gulesider HMjK så det er dei du må kontakte.

Endret av Johannn - 26 desember 2018 kl. 08:57
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 desember 2018 kl. 20:16
appen til 180.no viser riktig, men 1890 derimot. Kanskje kontakte dem.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,378 sekunder.