Hvordan fjerne vindusgitteret til Heljan Di. 3 ? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 august 2010 at 11:04 |
Jeg har nå bestemt meg for å skifte ut vindusgittene som fulgte med min Heljan Di. 3 641 gml. design til NMJ Superlinegitter for å gi modellen et mye bedre inntrykk. De som fulgte med fra Heljan har jeg egentlig aldri likt..
Jeg har forsøkt å fjerne de orginale gitterne på loket, men til ingen hell. Har noen forsøkt seg på det samme tidligere, og klart dette?
|
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På mine har jeg trukket ut toplyset mellom vinduene og da kommer gittret av seg selv. Mulig det kanskje er tyfonen du må trekke ut. Har sett den varianten også.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Gedsom76 ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 13 november 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Gittret sitter fästat i tyfonen alt topplyktan på de di3 lok som har en sån.
Var försiktig när du tar ut tyfonen den kan sitta rätt bra. Har själv lyckats dela på 2 tyfoner redan.
![]() En bred nål eller liten borr som man trycker med från baksidan av tyfonens fästhål kan få ut tyfonen utan missöden.
Ta sedan bort frontrutorna och vindrutetorkarna.
På denna bild kan du se var hålen bör borras för det nya gittret.
![]() Använd en 0,3-0,4 mm borr först. Sen efter provmontage av gittret måste man ev borra upp nåt hål till 0,5mm. Provmontera mycket så du är säker på att gittret och hålen du borrar hamnar rätt!
Limma fast gittret med fyllande cyanolim. Lycka till!
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |