MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan bruke noen timer foran PC'en + NJK forum
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvordan bruke noen timer foran PC'en + NJK forum

 Post Reply Post Reply
Author
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan bruke noen timer foran PC'en + NJK forum
    Posted: 03 august 2018 at 01:19
Hei,

Jeg har funnet en meget bra kanal på youtube, fra en lokomotivfører på Bergensbanen og Flåmsbanen.

https://www.youtube.com/channel/UCj-Xm8j6WBgKY8OG7s9r2vQ

På en av videonene er det spørsmål og svar om hvorfor det er isolerte seksjoner på Myrdal, hvor svaret er at kjørestrømmen på Flåmsbana ikke er synkronisert med Bergensbanen.  Det har gått en diskusjon om dette på NJK forumet i tråden Kjosfossen kraftanlegg (som jeg ikke kan legge inn kommentarer på) i noen dager.  Kanskje noen kan videreformidle denne informasjonen.


Edited by programmeringssporet - 03 august 2018 at 01:22
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 august 2018 at 01:39
HVorfor kan du ikke legge inn kommentarer på NJKs forum? Det er ikke krav om medlemsskap, bare at man registrer seg som bruker.

Svein S
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 august 2018 at 15:29
Hei,

Det kunne jeg selvfølgelig ha gjort, men det er sjelden jeg har noe å bidra med der, og så er det litt vanskeligere å være anonym der, bl.a. fordi man da er mye nærmere den virkelige verden. Mange av de diskusjonene som jeg kunne bidratt med er litt for nærme jobben min - så da er det ofte bedre å ikke involvere meg i slike diskusjoner - som anonym

Og nå ser jeg at noen har oppdatert NMJ forumet - så da er det greit for denne gang.


Edited by programmeringssporet - 03 august 2018 at 15:44
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 august 2018 at 16:09
MJF forumet mener du vel. NMJ har ikke noe forum. Wink
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2018 at 15:20
Originally posted by programmeringssporet programmeringssporet wrote:

Hei,
...det litt vanskeligere å være anonym der, bl.a. fordi man da er mye nærmere den virkelige verden.


Hva er så viktig med å være anonym?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2018 at 22:33
Hei,

Ja, jeg mente NJK forum ikke NMJ forum.





Edited by programmeringssporet - 07 august 2018 at 10:25
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.