Hva står på byggebordet ...Del 4 |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Author | ||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ser det virkelig går unna Andreas.........Har ikke så mye å skilte med selv for tiden annet enn at jeg i dag har begynt å pakke ut noen superlinere og satt dem på plass i vitrinene.Den nye hobbykroken er snart i orden og byggingen kan snart begynne igjen
![]() |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
Betyr det at jeg får pakke snart?? Har neon dekaler liggende her, noen dekaler som NOEN mast helt sykt på å få. Men så plutselig hadde NOEN ikke tid mer.....
![]() |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
|
![]() ![]() |
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
![]() |
||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
|
Hyggelig å høre fra deg igjen
![]() Får bare sette i gang med byggingen
![]() |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
Ser man det.... Trodde nesten NOEN var blitt var blitt pakket ned i ei pappeske og stuet vekk under flyttesjauen....
![]() Venter snart å se en Lotus modell fra NOEN som helst...
![]() Ove
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
||
![]() |
||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
|
Der var du "online" igjen ja
![]() ![]() ![]() Skal "jobbe" litt i dag jeg også, har fått fritak fra tysk så vips hadde jeg 8 timer mindre skole denne uka
![]() ![]() ![]() |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
|
Nå har jeg iallfall fått meg byggebord.....
Edit: Beklager kvaliteten på bildet. Har fått meg ny mobil, og har ikke helt taket på hvordan kameradelen fungerer ennå. Edited by einjen - 24 august 2007 at 10:38 |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
![]() |
||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
|
Det har endelig blitt grønt på "fjellet" på dioramet mitt nå. Planen nå er å la sette opp KL og et par andre detaljer og så har jeg lyst til å la det snø. Er ikke fornøyd med alt, men jeg er nybegynner og det har vært bra erfaring.
![]() |
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
Jeg synes det ser veldig bra ut det du har fått til, Yngve. Vanskelig å bedømme skikkelig på ett bilde, men fine fager og spennende terreng.
![]() Det ser ut til å være lite pukk rundt svillene, men sporet skal kanskje være litt igjengrodd...
![]() Ove
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
Bo11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
|
På mitt arbets bord ( Byggbord ) ser det ut så för tillfället.
D-maskin / en G3 vagn / Ro2a vagn.
Hela köket har blivit en verkstad.
![]() Bo
Edited by Bo11 - 05 september 2007 at 17:53 |
||
![]() |
||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
|
Takk for kommentaren! Tror det er like mye "for mye gress" som "for lite pukk". Men det ser ikke så verst ut. Litt gjengrodd som du sier. Det spiller uansett ikke noen rolle ettersom jeg har planer om å dekke det med snø. |
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
![]() |
||
|
Synes det har blitt vedlig fint jeg, Yngve
![]() Sikker på at du skal la det snø? Kanskje starte på et helt nytt diorama og lage snø på dette?
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
|
På fredag hentet jeg Lps"ene mine på posten... Så det ble lodding i helga, har så langt bygd en vogn for å prøve meg frem litt (har aldri loddet messingbyggesett før). Ble ikke spart på loddetinnet Har lært litt hvordan det bør gjøres nå så neste vogn blir nok betraktlig bedre...
Her er i hvertfall "prøvevogna", må nok litt pusing til samt litt retting her og der så blir det nok ok detta her også.
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
Bo11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
|
Hej Andreas.
Välkommen till gänget.
Jag har denna litt G3 vagn i en egen tråd,och det är också mitt första försök, allt går med en liten järnvilja.o.Tålamod.
Lycka till med dina vagnar, detta ser bra ut tycker jag.
Vänl Bo Edited by Bo11 - 09 september 2007 at 17:25 |
||
![]() |
||
|
Takk for det Bo, var inne å titta på G3"en din ser jo kjempefint ut
![]() ser ut som du har vært litt mer sparsom på loddetinnet... blir veldig mye å pusse bort på denne første vogna mi. Har startet så smått på neste i kveld og det ser betraktelig bedre ut, man lærer av sine feil er det vel noe som heter
![]() Lykke til med videre bygging/lodding
![]() |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
|
Har i veckan fått en leverans ifrån HNJ. Men denna vagn har jag cyanolimmat ihop då det var så små detaljer
Så detta är en teknik, som är krävande.
7 st J rund gavel sådan som på bilden.
5 st J rund gavel med broms. 6 st J spetsig gavel Hösten är räddad. Bo Edited by Bo11 - 09 september 2007 at 21:41 |
||
![]() |
||
|
Nydelig vogn.
![]() ![]() Sikle sikle...
![]() ![]() Ove
|
||
Ove
||
![]() |
||
|
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
|
Mycket trevligt resultat
![]() Vänl Bo
|
||
![]() |
||
|
Takk for det...
Håper å få ferdig en vogn til for grunning og lakkering i helga... Men kameraet er på tur på fjellet så bilder får vente....
God helg til deg
![]() |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
|
Hva står på byggebordet?
Ja, nå blir det nok ganske stille i dette hjørnet en tid framover, ettersom jeg har gjort noe mødre og liknede vil kalle å "ødslet" penger på den NYDELIGE modellen av el11 i grønn fargesetting fra NMJ. Noen som vet åssen plogskjærene på denne modellen er skrudd sammen.Kan de fjernes?, og byttes ut med plog. Har messingplog fra NMJ di3.643 som BER om å settes på. Hvis den passer....? Skjønner det ikke når jeg ser på alt "klusset" under loket og tør ikke teste hvilke skruer som lar seg skrues på. Eneste minusen med dyre/fine modeller.... |
||
![]() |
||
|
Sprayboks
![]() ![]() Kjedelig å høre om dette med ribbeinsbrudd.... Men du er vel snart tilbake i aktiv byggetjeneste?
![]() |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
|
Er nok i gang igjen om ikke lenge,skal du se......
![]() ![]() |
||
||
![]() |
||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
|
hvist plogene paser hva skjer med skjærerene da????
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
![]() |
||
|
Det høres bra ut...
![]() Skal ikke nedover til søta bror til helga? Fattern og jeg skal mest sannsynlig nedover.... Edited by Andreas - 23 september 2007 at 21:14 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
|
Skjønner hva du tenker på, Stian ![]() Men ikke sjangs for at de Selges! Liker å kunne bytte mellom skjær og ploger... Skjærene blir HVIS plogen passer, brukt til noe annet... Edited by Daniel Aune - 23 september 2007 at 21:16 |
||
![]() |
||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
|
I helga har jeg bygd enda en modul til anlegget mitt, denne gangen en "knekkmodul" med plass for trafo og elektroniske dingser. Blir en tur til Amundsen i morgen for å kjøpe litt småting, spiker til skinnene blandt annet...
Edit: Med knekkmodul mener jeg forresten en modul som ikke er rett, men en som bøyer seg for å ta imot en sving og endel veksler. Edited by carlf - 23 september 2007 at 21:20 |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |