Hva står på byggebordet ...Del 3 |
Post Reply ![]() |
Page <1 6789> |
Author | |||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sm har det ja jeg tror jeg så at det sto nummer skilt/ark til roco vogner 60kr
og yngve jeg holder på og ta deg i gjenn med posts ![]() ![]() sellom du startet før meg Edited by Stian - 10 juli 2007 at 23:14 |
|||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
Rune_N ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 23 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 58 |
||
Mange takk for svar.
Skal se om jeg ikke får bestillt meg noen dekaler.
Får prøve å ta et nytt bilde ved en senere anledning. Taket på vogna ser jo nesten blått ut på dette bildet
![]() Fremgangsmåten jeg har brukt er beskrevet her: http://mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=857&KW=teak mvh Rune
|
|||
![]() |
|||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
||
ikke noe problem vet du
![]() |
|||
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
||
Selv om det stortsett kun blir pakking og forferdelig lite bygging for tiden,så detter det inn deler til OBAS el 13....og det er jo kjekt |
|||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|||
![]() |
|||
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
||
![]() Meget nem SB ombygning. Har prøvet med Lima Mz og Mr og du får en fantastisk kørsel ud af det.
Virkeligt kræs min ven!!!!!!
![]() Drager efter lang tids venten - nu på ferie i Norge!!
God arbejdslyst.
Dan
|
|||
![]() |
|||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
||
God tur til Norge og Narvik Dan......og husk,....ta med deg øl fra Danmark......for en six-pack i Norge koster omtrent like mye som et Superline lok
![]() |
|||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||
...og gir ikke de samme kjøreegneskapene... |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
||
![]() ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Måtte spinne en tur på postkontoret i dag også for å hente enda en pakke.... denne gangen er det resin for støping av vinduer som er handlet inn,samt plastelina som skal gjøre jobben med å lage støpeform noe lettere i form av mindre bøss i forhold til den keramiske leira jeg har brukt så langt....når dette skrives har jeg for 2-3 timer siden tatt avstøp av El 13 kåpa med denne resinen...den store forskjellen i forhold til den andre jeg bruker er (bortsett fra at den blir gjennomsiktig) herdetiden....F-16 bruker ca. 2 min. før den begynner å herde......denne(Translux D150) 2-3 dager....
![]() ![]() EDIT:skriveleif Edited by morten.h - 12 juli 2007 at 17:06 |
|||
|||
![]() |
|||
Dan Rasmussen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
||
Hei Morten
![]() Øllet har jeg allerede sørget for. Derudover kører jeg Volvo 740 turbo så køregenskaberne er ok.
En Islay malt er også med i baggagen, så jeg behøver ikke piben.
![]() mange hilsner
Dan
|
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||
...og togene sender ut små rosa røykskyer slik at de gule elefantene og mummitrollene har noe å sveve på, kjempemorro! ![]() Forresten: Kan man bruke børst eller gress i røykaggreagter? |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
|||
||
Pot kan sikkert brukes.......men hvis det blir for mye innånding,kan det fort ende med latterkrampe
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
LarsR ![]() Veteran ![]() Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
||
Var i dag inne hos Amundsen i Oslo og kjøpte tre vogner av B7 generasjonen. Men hvordan åpner man disse vognene, noen som har bilder?
|
|||
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|||
![]() |
|||
LarsR ![]() Veteran ![]() Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
||
Åhhh....det var jo ikke verre enn å åpne litt på enden av vognene.........
![]() |
|||
Mvh LarsR
|||
![]() |
|||
||
det var bra......hadde tenkt å foreslå hammer,meisel og slegge
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
og om litrere dem fra nmj b7 til b7 skrot??
![]() hm ser for meg et bilde der ja
![]() edit:måtte rette litt Edited by Stian - 13 juli 2007 at 00:25 |
|||
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
||
Av en eller annen merkelig grunn, så tenkte jeg på det.........
![]() |
|||
Mvh LarsR
|||
![]() |
|||
||
Tenk på det, ekte vogner i NMJ Skrotline istedet for den kjente Lima Søppelline
![]() |
|||
Mvh LarsR
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Ja jeg har alltid syntes at fronten til flytoget minner om en Fallos. Herre, hva er det vi tog-folk driver med?
![]() |
|||
Hilsen Carl-Frederic
|||
![]() |
|||
||
og den neste er vell lima søppel line deluxe?
![]() |
|||
Mvh stian |
|||
![]() |
|||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
||
Tror det snart er på tide med en ny "Hva står på byggebordet"-tråd
![]() |
|||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||
![]() |
|||
||
Burde vel heller startet en "hvilke syke tanker surrer rundt i hodet på løsemiddel sniffende modellbyggere" tråd.....
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Sidesporet...
![]() |
|||
Mvh LarsR
|||
![]() |
|||
||
Selv om meste parten av tiden går med til pakking og flytting om dagen,rekker jeg litt innimellom........som for eksempel å støpe opp fronter til signatur/flytoget(vinduer er også laget)......skulle ha noen deler å forske på utover høsten nå..... ....samt at jeg i min mange års søken etter Eina Stasjon,endelig fikk lånt ett ubygd byggesett,så jeg kan støpe min egen av delene....her er vinduer og annen"snekker glede",tak og vegger står for tur når jeg får "smutthull" i flyttingen........fortsatt god sommer
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Så fant jeg et lite smutthull i flytte prosessen og har laget form på noen av tak delene til Eina Stasjon..... ......samt tatt avstøpning.......Hvis noen lurer på hvordan det går med BM 70 og OBAS El13,så ligger de nedpakket for tiden,men skal opp på byggebordet igjen så fort det nye hobbyrommet er oppe å går...
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Da har 3.642 vært på revisjon (egentlig den gamle 3.621 men siden så mange smådeler har blitt ødelagt under transport gikk jeg til innkjøp av en ny kåpe, nå har jeg jo i tillegg et delelok
![]() |
|||
Mvh LarsR
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Liten rapport fra feriedyret
![]() Lenge siden sist nå, har endelig fått mulighet til å stikke en liten tur innom...
Driver å jobber videre med El 14 som skal avleveres for støping i Larvik snart.. Ellers så har jeg kjøpt litt styrenlister og plater i Kristiansand og skal prøve meg på å bygge litt hus og annet med dette...
Ellers så har jeg vært oppe en tur på Grovane og reist med Setesdalsbanen, morsom tur... Enda mer gøy ble det da jeg tittet litt rundt på stasjonsomerådet og fant 2 stk skd 206, 2 stk skd 220, en Di2 og noen B3 + masse annet morro
![]() ![]() |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
||
Med foreldrene ute av huset fant jeg frem igjen dioramaet mitt. Er ikke alt jeg er fornøyd med, men jeg tenkte jeg skulle prøve å få gjort det ferdig i løpet av uken for treningen sin del. EL16 og BR142 Hectorrail ble plukket ned fra hyllen for å posere på bildene.
![]() ![]() ![]() ![]() Til slutt et oversiktsbilde over byggebordet:
![]() |
|||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||
![]() |
|||
Ørj@n ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 13 februar 2007 Location: Noreg Status: Offline Points: 45 |
||
hvordan har du lagd dioramaet av. gips eller isopor eller noe helt annet?
og hvilken skinner har du brukt?
![]() |
|||
Helsing Ørjan :)
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 6789> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |