Hva lytter du til når du bygger? |
Post Reply |
Author | |
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 mars 2008 at 22:32 |
Vet ikke hvordan det er med andre,men jeg pleier å høre på musikk når jeg bygger og i det siste har det gått 10 plater på rulering: Marvin Gaye-Whats going on , Maceo Parker-Life on planet groove, Dave Weckl-Masterplan,Pink Floyd-Wish you were here,Quincy Jones-The dude,Tears for fears-songs from the big chair,Anja Garbarek-velkommen inn,Steely Dan-Gaucho,Level 42 -A Physical Presence og David Gilmore-on an island .......noen andre som hører på musikk? ......og hva hører dere på?
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette kan vel skape rette stemningen
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel, jeg finner Sigur Rós ytterst brukbar til alle kreative arbeider fordi musikken går veldig flytende og på islandsk så tekst, sangtittel osv. ikke klarer å innvirke på meg. Dermed ligger musikken for seg i bakgrunnen mens hodet er klart og konsentrert på oppgaven.
Nogen anbefalte Tuber: - Heima trailer, Heima er veldig fin til å komme inn i bandet. - Vaka: http://www.youtube.com/watch?v=P0AZIFmkogY - Gitarjamm: http://www.youtube.com/watch?v=LiJzw_m7Xas&feature=related Utenom det er følgende musikk å anbefale for den rette togstemingen: - R.E.M. - Driver 8: http://www.youtube.com/watch?v=FL3b0B3xqV8 - deLillos - Glemte minner (vet ikke hvorfor, har sikekrt noe med rytmen å gjøre) - Porcupine Tree - Trains: http://www.youtube.com/watch?v=GXkEPk9ibX8 Edited by carlf - 03 mars 2008 at 11:58 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Alt etter stemning:
Neil Young - (Han er jo en ivrig mj"er selv)
Jimi Hendrix - Live at Woodstock
Led Zeppelin -
Div. amerikanske, gamle bluesartister -
Bob Dylan -
Kari Bremnes -
Knut Reiersrud - Himalaya Blues
Jan Garbarek -
På radio, NRK selvsagt : Bluesasylet og Herremagasinet
Med Musikkhilsen
Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg hører på rock:
Led zeppelin- black dog, communication breakdown
Aerosmith- walk this way, mama kin, dream on
zztop- gimme all your lovin http://video.google.com/videoplay?docid=7343251534475822383&q=zztop&total=5012&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3
the who- who are you, teenage wasteland http://video.google.com/videoplay?docid=5327162022952967668&q=the+who%2C+teenage+wasteland&total=551&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Edited by vetle1 - 07 mars 2008 at 16:37 |
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Death (spesielt cden LEPROSY), Children of bodom, In flames, Dark tranquility og flere andre Death Metal band.
Melodisk og progressiv! |
|
Bjørnar Berge
Viderekommen Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel du har jo alltid virka som ein som var opptatt av Metal, Daniel!
|
|
odin11
Veteran Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Metellica
dream theater slyer slip knott dimmu borger angry brew osv. mvh. Odin |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Får visst bringe inn en total annen sjanger her: Requiem av Gabriel Fauré (op.48) (ca 1886) og ikke minst hans ungdomsverk "Cantique de Jean Racine" (op.11). Krevende de første gangene, men etter hvert er noen partier blitt så suggererende at man stopper å bygge for bare å lytte.
|
|
Svein S
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Musikkselvangivelse for kvelden 3/3 2008:
Jeff Buckley: Sketches for my sweetheart (The drunk) Stina Nordenstam: People are strange Patti Smith: Horses Sonic Youth: Goo Bjørk: Post Lou Reed: Berlin Television: Marquee Moon Ryan Adams: Love is hell (Ikke B-Ryan. R-yan!) Gogol Bordello: Super Taranta! Alternativ rock, for det meste i kveld, altså. Og sånt. Ellers går det mye i jazz av typen Coltrane, Munk etc. Og andre ganger kanskje Bach, cellokonsertene er i grunnen ganske heftige saker! |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Det er litt variabelt hva jeg hører på, da det er litt avhengig av hvor jeg bygger.
Bygger jeg på "klubben", hører jeg vel mest på de andre NiM"erne som løser våre (modell-) verdensproblemer. Hjemme derimot hører jeg gjerne på:
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har fått bygget en god del på hjemmeanlegget mitt i kveld.
Hadde da Metallica på stereoanlegget. Utrolig hvordan tiden flyr når man koser seg med bygging og samtidig hører på noe tungrock på stereoen! |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
For meg er det radio som gjelder. Og da blir det BBC Worldservice eller Harald Are Lund (HAL 2000) Husker spesiellt en kveld der jeg satt i flere timer og filte messing og fingertupper mens jeg hørte et 4 timer langt spesialprogram om Emerson, Lake & Palmer. Proggrock av absolutt verste merke. Det ble spilt album *i sin helhet*. En kveld i hobbyrommet så forferdelig at det var rett før jeg konverterte til P1 og hekling. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |