MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hva kommer NMJ med av nyheter i 2019.

Svar Svar Side  <12
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Chr. Lil. Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 08 januar 2009
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Chr. Lil. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 april 2019 kl. 07:17
Mine ønsker av modeller:
1. Bm92
2. Bm93
3. Bm70
4. Skyline fabrikk e.l.
5. Skyline flere norske stasjoner
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 april 2019 kl. 11:56
Sitat: KGB KGB skrev:

Sitat: Kjell H. Kjell H. skrev:

Man må dessverre  bytte alle ledninger som er festet til motorboggiene på BM68. 

Vi har også kjøpt BM68. Må si det er ugreit at NMJ repeterer feilen fra BM86/91 med disse ledningene når prisen tross alt nærmer seg 25000 kroner i innkjøp. Dette burde Fiinn & co ta hånd om sporenstreks.

Rett skal være rett! Jeg tror at NMJ er uskyldig i de "stive og bruddkjenslige" ledningene i BM 68. Produsenten må ha fått levert uegnede ledninger når de har satt i gang masseproduksjonen? 
Det er ikke særlige alternativ til å skifte ledninger med mer fleksible.
Jeg ønsker ikke å sende modellen tilbake til NMJ for utbedring og igjen få den tilsendt igjen, da risiko for andre skader/tap kan være stor. Da er det 4 postganger. Dette er mitt valg! Da er det bedre å utbedre den selv. Da vet jeg også hva som er gjort.
NMJ har aldri vært vanskelige med garantireparasjoner for min del .

Årsaken jeg skriver dette på nettet, er at de som har en modell av BM 68 i vitrinen, skal vite om dette. - Så er dette ikke noen overraskelse når man skal kjøre modellen. - Om man skal bry seg om dette, er opp til hver enkelt kjøper?
Jeg skulle nok ha laget en egen tråd på dette, hvis jeg hadde ant hvor mye stoff det samlet?

For øvrig: Når modifikasjonene er gjort, går BM 68 helt nydelig!
Til toppen
 Svar Svar Side  <12
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,047 sekunder.