MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hva kommer NMJ med av "nyheter" i 2015 ??

Svar Svar Side  <1 3456>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 februar 2015 kl. 16:51
No vet jeg hva det kan være bak ??? til NMJ.
Siden det er bilde av bare en AC og en DC, så er det sikker ikke noen flere varianter..

NMJ Topline ?, AC = en Topline katalog for de som "bare" liker AC lok og vogner             

NMJ Topline ?, DC = en Topline katalog for de som "bare" liker DC lok og vogner             

NMJ Katalog 2015 - Superline, Topline, Skyline = den store som har kommet, er til oss som ikke er så nøye på det                

Endret av Tåge - 04 februar 2015 kl. 18:01
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Skiftetraktor Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 februar 2014
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Skiftetraktor Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 mars 2015 kl. 16:31
Den store nyheten fra NMJ i AC og DC lar vente på seg.

Endret av Skiftetraktor - 07 mars 2015 kl. 16:31
Til toppen
pkonc Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 23 juni 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér pkonc Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 mars 2015 kl. 21:58
m

Endret av pkonc - 09 mars 2015 kl. 00:51
Til toppen
icefighter35 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 06 november 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér icefighter35 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2015 kl. 02:54
...nå som jeg nesten trodde at det var et gjennombrudd her Cry
Til toppen
Henning L Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Henning L Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 mars 2015 kl. 09:26
Dere er da så utålmodige. Det er lovet en nyhet i 2015. I dag er det 8. mars. De har ti måneder på seg. Ingen er holdt for narr her. Det kommer når det kommer. Finn på noe annet i mellomtiden.
Til toppen
Skiftetraktor Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 februar 2014
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Skiftetraktor Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 april 2015 kl. 15:05
Om litt skal vel NMJ sette i drift den nye nettsiden de har jobbet med, spent på hvordan den blir. Mon tro om det blir presentert en Topline nyhet i forbindelse med dette???
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 desember 2015 kl. 20:46
Tja, er det BM 71 som var nyheten i år, eller venter vi fremdeles i spenning de siste dagene Smile

BM 71 var vel nyhet for noen år siden, men den kommer jo i 3 utgaver ser jeg, så det kan jo hende at det er den "Edvard Munch"  utgaven som er nyheten (i år).

Endret av Tåge - 10 desember 2015 kl. 20:47
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Wickerman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Wickerman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 16:34
Sitat: Tåge Tåge skrev:

Tja, er det BM 71 som var nyheten i år, eller venter vi fremdeles i spenning de siste dagene Smile

BM 71 var vel nyhet for noen år siden, men den kommer jo i 3 utgaver ser jeg, så det kan jo hende at det er den "Edvard Munch"  utgaven som er nyheten (i år).

Type 71, nyhet som er annonsert Wink Trur ikke det blir mer spennede enn det Clap
A matter of life and death
Til toppen
icefighter35 Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 06 november 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér icefighter35 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 17:01
Sitat: Wickerman Wickerman skrev:

Sitat: Tåge Tåge skrev:

Type 71, nyhet som er annonsert Wink Trur ikke det blir mer spennede enn det Clap

Er jo ikke 31. desember enda, men hadde jeg vært Finn ville jeg ha fortet meg å annonsere di2, før andre rapper salget hans,det blir vel mest historisk riktig.

Endret av icefighter35 - 11 desember 2015 kl. 17:01
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 18:28
Sitat: icefighter35 icefighter35 skrev:

Er jo ikke 31. desember enda, men hadde jeg vært Finn ville jeg ha fortet meg å annonsere di2, før andre rapper salget hans,det blir vel mest historisk riktig.

Om jeg hadde vært Finn ville jeg ikke vært akkurat skrekkslagen over de Di2 iniativene som svirrer rundt her på forumet...
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Administratorgruppen
Administratorgruppen

Medlem siden: 08 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 18:43
Sitat: Håvard H Håvard H skrev:

Om jeg hadde vært Finn ville jeg ikke vært akkurat skrekkslagen over de Di2 iniativene som svirrer rundt her på forumet...

LOL
Modellhilsen

Claes
Til toppen
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 16 august 2015
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 18:47
Sikter du til min marklinutgave? Det er nå gøy å tegne da de da og få riktig.
HJM.models
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 22:57
NMJ kan vel bare lage noen nye serier av Di2'en de hadde for noen år siden.
Byggesettet fra NMJ var i hvittmetall og etter min mening langt mye bedre enn det som er blitt presentert her den siste tiden.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Til toppen
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 23:20
Sitat: KjellAn KjellAn skrev:

NMJ kan vel bare lage noen nye serier av Di2'en de hadde for noen år siden.
Byggesettet fra NMJ var i hvittmetall og etter min mening langt mye bedre enn det som er blitt presentert her den siste tiden.

Ikke vær for sikker - jeg sitter inne med mye info som jeg har tausetsplikt for. Vinduer blir det også på denne og messing. Mer kan jeg ikke si. Det er ikke jeg som skal gjøre den for jeg er bare tegneren hans.

Endret av HJM.models - 11 desember 2015 kl. 23:23
HJM.models
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 desember 2015 kl. 23:43
Nå handler vel denne tråden om hva NMJ kan komme med av nyheter.
Og ikke hva en utvandret nordmann tegner hjemme på kjøkkenbenken i Nederland ...
hilsen KjellAn

Til toppen
HJM.models Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér HJM.models Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 desember 2015 kl. 00:09
Sitat: KjellAn KjellAn skrev:

Nå handler vel denne tråden om hva NMJ kan komme med av nyheter.
Og ikke hva en utvandret nordmann tegner hjemme på kjøkkenbenken i Nederland ...

Har du hørt om folkeskikk og høflighet? Det tror ikke jeg.
HJM.models
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 17 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 10:47
Hmmm - når ble det "dårlig folkeskikk" og "manglende høflighet" å opplyse om realiteter?
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 11:03
Sitat: Håvard H Håvard H skrev:

Sitat: icefighter35 icefighter35 skrev:

Nå var det jo Håvard som dro "den utvandrede" inn i tråden.
Rett skal tross alt være rett.
MVH

DC

Nå har jeg gitt opp sporvekselen på Steinsnes
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 13:58
Sitat: Dag Cato Dag Cato skrev:

Det er riktig, men det var "den utvandrede" som ble fornærmet fordi noen ytret noe som kan oppfattes som kritikk av prosjektet hans.
Det ser vi jo hele tiden. Alt skal bli så fantastisk flott, med perfekt modelltrohet og førsteklasses kvalitet. Foreløpig har vi ikke sett annet enn noen halvferdige prøver, og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...

Endret av H. Lindholm - 13 desember 2015 kl. 13:58
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 14:07
Sitat: H. Lindholm H. Lindholm skrev:

og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...

Tja.. denne "samarbeidspartneren" ble jo nettopp i en annen tråd avslørt til å være Scandinavien miniatures. Helge har riktignok endret innlegget sitt kort tid etter publisering slik at det ikke står nevnt direkte som det gjorde i den opprinnelige teksten han skrev.

Sikkert endret pga taushetsplikten....
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 16:11
Sitat: H. Lindholm H. Lindholm skrev:

Det er riktig, men det var "den utvandrede" som ble fornærmet fordi noen ytret noe som kan oppfattes som kritikk av prosjektet hans.
Det ser vi jo hele tiden. Alt skal bli så fantastisk flott, med perfekt modelltrohet og førsteklasses kvalitet. Foreløpig har vi ikke sett annet enn noen halvferdige prøver, og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...

Nå burde det ikke komme som noen overraskelse at den utvandrede reagerer. Det har vi sett et utall ganger. Derfor burde det være unødvendig for presumptivt voksne mennesker å bevisst provosere i en tråd som omhandler andres eventuelle nyheter.

Er nå min beskjedne mening.
MVH

DC

Nå har jeg gitt opp sporvekselen på Steinsnes
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 17:02

Nå burde det ikke komme som noen overraskelse at den utvandrede reagerer. Det har vi sett et utall ganger. Derfor burde det være unødvendig for presumptivt voksne mennesker å bevisst provosere i en tråd som omhandler andres eventuelle nyheter.

Er nå min beskjedne mening.

Ja, det er kanskje unødvendig. På den annen side er det kanskje kombinasjonen av hemningsløst skryt av noe som bare med veldig god vilje kan kalles et halvferdig og uprøvet produkt kombinert med utallige sure reaksjoner på det minste snev av kritikk som gjør at noen til slutt blir dyktig lei og ikke klarer å holde seg.
KjellAn's kommentar kan kanskje kalles unødvendig, og den inneholdt et aldri så lite stikk til "den utvandrede". Men hvis man skal skjære bort absolutt alt i dette forumet som kan kalles "unødvendig", så blir ganske mye borte.
Dessuten synes jeg det blir mildt sagt patetisk når den "forurettede" trekker "folkeskikk og høflighet"-kortet i tide og utide. I dette tilfellet var det i høyeste grad i utide. KjellAn's innlegg manglet verken folkeskikk eller høflighet, selv om det inneholdt en viss kritikk. Folkeskikk og høflighet er nemlig ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er enig i ett og alt.
Jeg har kjent KjellAn personlig i over 30 år, og slik jeg kjenner ham har han absolutt både folkeskikk og høflighet - mer enn de fleste andre. Men han har også sine meninger, og de pleier han å fremføre på en ordentlig måte. Det gjorde han også i dette tilfellet, og han refererte eller ikke til eller siterte noe bestemt innlegg. Siden alle innlegg i dette forumet kommer kronologisk uten noen visuell svarstruktur oppfattet jeg hans innlegg som en generell kommentar, selv om personen som hadde skrevet det umiddelbart ovenstående innlegget ble sur.

- Og dette er mine beskjedne meninger....
Til toppen
Nedernoor Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 28 februar 2013
Land: Nederland
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Nedernoor Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 17:35
Kanskje på tide med en 2016-tråd, karer? Hm?
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Til toppen
KjellAn Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KjellAn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 17:36
Det er ikke alltid lett å forstå denne karen. Kanskje det er best å holde seg unna trådene han skriver i.
hilsen KjellAn

Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 17:50
Ja, og det gjør jeg da generelt også. Det er din skyld at jeg gikk i fella denne gangen.....
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 19:26
Og der kom siste nyhetsbrevet fra NMJ. Spørsmålstegnene i katalogen var altså bare en bløff. 
Til toppen
Nedernoor Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 28 februar 2013
Land: Nederland
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Nedernoor Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 20:19
Da utgår jo forslaget mitt med høye kneløft...
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Administratorgruppen
Administratorgruppen

Medlem siden: 08 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2015 kl. 22:55
Karer, er det ikke russervogna som er den skjulte nyheten? Den kommer jo i to varianter og ble presentert etter Nürnbergmessa. 
Modellhilsen

Claes
Til toppen
Asgeir Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 12 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2015 kl. 01:03
Sitat: Claes Lislerud Claes Lislerud skrev:

Karer, er det ikke russervogna som er den skjulte nyheten? Den kommer jo i to varianter og ble presentert etter Nürnbergmessa. 

Asgeir

Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Til toppen
Asgeir Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 12 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 desember 2015 kl. 01:07
Sitat: Laurenz Laurenz skrev:

Og der kom siste nyhetsbrevet fra NMJ. Spørsmålstegnene i katalogen var altså bare en bløff. 

Les nyhetsbrevet en gang til Laurenz, også sammenlign med siste katalog fra NMJ
Asgeir

Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 3456>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,202 sekunder.