MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hva håper man at NMJ kommer med av nyheter i 2017!

 Svar Svar Side  12>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 289
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Hva håper man at NMJ kommer med av nyheter i 2017!
    Sendt: 01 januar 2017 kl. 01:10
Hva håper man at NMJ kommer med av nyheter i 2017!

Endret litt på teksten i år, for det er vel ikke så veldig mange som vet hva NMJ kommer med av nyheter i 2017 .

Er vel en liten måned igjen ennå    .

Men det er lov å håpe på at noen av disse tingene kommer som nyhet i 2017.

Lista mi er vel ikke endret så mye i forhold til andre år .

Plass nr 1 – Dieselmotorvogn BM 86, 91 eller 92 i Topline.
NMJ har jo kommet med BM 69 og 73.
Så ei diesel motorvogn hadde gjort seg nå.
(Dette er litt flaut og si, men jeg husker ikke på om NMJ har kommet med BM 71 ennå, vet den har blitt annonsert.)

Plass nr 2 – Damplok i Topline.
(Jeco kommer vel med et Svensk SJ E-lok til en ikke alt for avskrekkende pris, så da er det vel også håp om at det kan dukke opp et Norsk damplok også,,,, en gang     .)

Plass nr 3 – Godshus til Hell St – ferdig laget.

Plass nr 4 – El 14 - Topline.


Endret av Tåge - 01 januar 2017 kl. 01:14
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1937
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 januar 2017 kl. 13:48
Støtter deg på plass nr 2, det hadde vært veldig kjekt med en Toplineserie (eller tilsvarende fra andre produsenter) med norske damplok til litt mer folkelige priser.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
cfsalicath Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 13 mai 2015
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 66
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér cfsalicath Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2017 kl. 19:13
Siden Flytoget driver med omprofilering i disse dager, og togene antagelig også kommer med ny foliering, må vel NMJ føye det nye designet til det gamle og det utgående. Så kan man jo lure på om de har glemt modellen av type 71 de annonserte for en tid tilbake ;)
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Til toppen
Johannn Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 09 april 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 70
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johannn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2017 kl. 20:08
Type 71 er flytoget..
Så då er det kanskje type 72 du tenkjer på?
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 08 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 660
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2017 kl. 20:28
Jeg tror de kommer med malmtoglokomotiv, en El 3 eller El 4.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
einjen Se rullemeny
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem
Avatar

Medlem siden: 17 september 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1335
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér einjen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2017 kl. 20:58
Hva med Di3 i O-skala? Skulle ikke den komme i 2016? Har den kommet?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Til toppen
SveinF Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 15 november 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 101
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinF Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2017 kl. 21:59
Damp Type 20 og SKD220A

Til toppen
frankm Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 04 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 80
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér frankm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 januar 2017 kl. 11:51
BM92, BM70 og El.14
Til toppen
lolke Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 16 november 2004
Land: United States
Status: Utlogget
Points: 9
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér lolke Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 januar 2017 kl. 18:05
Topline El14
Topline BF13/14
Til toppen
Johannn Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 09 april 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 70
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johannn Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 januar 2017 kl. 18:28
A5
BC5-3
B5-3
B5-6
FR5
WLAB2

Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Til toppen
Ocke Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 27 desember 2016
Land: Sverige
Status: Utlogget
Points: 23
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ocke Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 januar 2017 kl. 23:03
B5
BC5
BF13
BF14
WLA type 1
WLB type 2
WLB type 3
WLB type 4
WLAB type 1(?)
Spårvagnskonduktör från Stockholm
Til toppen
cfsalicath Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 13 mai 2015
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 66
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér cfsalicath Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 januar 2017 kl. 19:59
WLAB2 og A4K hadde vært gøy!
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1974
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 januar 2017 kl. 20:11
Sitat: Tåge Tåge skrev:

Hva håper man at NMJ kommer med av nyheter i 2017!


Som du selv er inne på: BM 86, 91 eller 92 i Topline
Samt Di2.

Det holder for meg.
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 289
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 januar 2017 kl. 20:33
Sitat: Håvard H Håvard H skrev:

Sitat: Tåge Tåge skrev:

Hva håper man at NMJ kommer med av nyheter i 2017!


Som du selv er inne på: BM 86, 91 eller 92 i Topline
Samt Di2.

Det holder for meg.



Di 2 ja, den er vel også ønsket av mange, inkludert undertegnede.
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 761
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2017 kl. 07:19
Di 2.828 grønn.

Foto: Thor Bjerke.



Til toppen
thmark Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 20 desember 2010
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 41
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér thmark Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2017 kl. 10:52
El 14 samt BF13/14 og BCF13.
mvh.

Thomas Markovic
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2171
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2017 kl. 15:32
Jeg tror ikke NMJ vil komme med noe skiftelok som Skd 220a eller Di2 nå?
Årsaken er at slike er kostbare å utvikle - og vil koste like mye som et større lok. NMJ må sikkert selge unna Skd 224 som de har hatt rikelig på lager av i mange år?
El 14 står nok på programmet - men med El 13 og El 11 på lager, vil nok disse være enda mer "tungsolgt" om en ny loktype skulle komme på markedet?
 
Mht. motorvogner, så står Flytoget igjen. Det vil de sikkert lansere før en ny "grunnmodell"? - Ellers tror jeg at SJ Litt. Y1 er interessant - både for Sverige og Norge? - Det kan lages et utall ulike fargevarianter av denne. SJ solgte også noen brukte til Israel - etter det jeg husker. Så Y1 burde være interessant?!
Det er en småskalamodell av dette, men den er for et annet markedssegment.
 
Jeg har mer tro på at Di2 av serie 1 og 3 (6 lok fra MaK) vil komme fra Real Modell som messingmodell?
Real Modell har "spesialisert seg" på MaK og har noen lok i samme "serie" fra tidligere. - Dessuten et tyskprodusert lok som nok vil ha interesse der nede?
 
- Ville tro at NMJ har nok med å selge unna E, E1 og BM68 som snart kommer? Noen ny Superline tror jeg derfor blir utsatt?
 
Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 947
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2017 kl. 18:05
  1. El.8 i Topline
  2. BF13 og BF14
  3. BM65C, BM 67 eller BM68 i Topline
  4. T4 og Tl4 i Topline (stakevogner av samme generasjon som G4)
  5. Norsk damplok i Topline
  6. Flere container-vogner i NSB-utgave (ikke CargoNet), med containere som passer til 1980-tallet


Endret av TorsteinS - 10 januar 2017 kl. 22:40
Til toppen
mjens1 Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 24 april 2013
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 67
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér mjens1 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 januar 2017 kl. 22:27
1: Topline finke
2: Topline WLAB2
3: Topline Di2
Til toppen
cfsalicath Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 13 mai 2015
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 66
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér cfsalicath Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 januar 2017 kl. 18:40
Første nyhet ute, på sett og vis Wink

http://www.nmj.no/roco-61452-nsb-flaamsbana-el18-dcc.html


Med vennlig hilsen

CF Salicath
Til toppen
thmark Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 20 desember 2010
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 41
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér thmark Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 januar 2017 kl. 11:05
El 18 i grå/svart med bildemotiv er etterlengtet, men ser ut som den kun kommer i pakke med de nye Flåmsbanevognene...
mvh.

Thomas Markovic
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 289
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 januar 2017 kl. 16:20
Sitat: thmark thmark skrev:



El 18 i grå/svart med bildemotiv er etterlengtet, men ser ut som den kun kommer i pakke med de nye Flåmsbanevognene...



Vil vel anta at den også kommer som løs lok etter vært.

Det er jo ikke sikkert at alle vil kjøpe en pakke med vogner som man teoretiske ikke har bruk for.
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 289
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 11:44
Ser ut som om at 1 1/2 av det jeg håpet på kommer.

Plass nr 1 – Dieselmotorvogn BM 86, 91 eller 92 i Topline.

Plass nr 4 – El 14 - Topline .

Ble ikke sånn direkte Norsk diesel motorvogn, men nesten.
Det har vel gått noen Y1 vogner her også ..

Så da er det vel bare og begynne og skrape sammen kronaser til noen nye modeller     ...

Endret av Tåge - 01 februar 2017 kl. 11:47
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Toftebanen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 30 august 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 126
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Toftebanen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 12:41
Veldig skuffende å se at man fremover må kjøpe ombyggingssett for å kunne kjøre AC. Hadde forventet litt mer av Nordens største MJ produsent. Det blir som å dra til en VW forhandler for å kjøpe ny VW Golf; Du kan bare få med dieselmotor, men du kan kjøpe med et ombyggingssett i tillegg til kr. 35.000,- og bygge om til bensin eller elmotor selv.
Hvis dette blir trenden så håper jeg at andre produsenter kommer inn på markedet med norske modeller. Ser for meg at en eller annen forhandler i Norge kunne få frem f.eks. en Di2 i samarbeid med en større produsent som f.eks. Brawa.
Jarle
Til toppen
Ocke Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 27 desember 2016
Land: Sverige
Status: Utlogget
Points: 23
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ocke Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 15:10
Ser verkligen fram emot El.14. Big smile

Y1 är en välkommen nyhet för min del. Har aldrig åkt dem, men jag gillar ändå Pizzaracern. Tongue
Spårvagnskonduktör från Stockholm
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 536
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 15:22
Overraskende å tilby ombyggingssett til AC ja. Økonomisk er det veldig smart, man halverer umiddelbart antall varianter av en modell og minsker risikoen for at man blir sittende med et tungsolgt restopplag. Så spørs det hvordan løsninger er lagt opp til. Det bør være fryktelig enkelt å installere slik at alle skal kunne gjøre det.

El. 14 er det maaaaange som har ventet på så det er veldig flott at den nå kommer. Det samme gjelder vel også SJ Y1. G4 vogner er kjekke og det blir bra med en utvidelse av serien personvogner med runde ender.
Til toppen
ygberg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen


Medlem siden: 01 februar 2017
Land: Sweden
Status: Utlogget
Points: 1
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ygberg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 15:31
Sitat: Toftebanen Toftebanen skrev:

Veldig skuffende å se at man fremover må kjøpe ombyggingssett for å kunne kjøre AC. Hadde forventet litt mer av Nordens største MJ produsent. Det blir som å dra til en VW forhandler for å kjøpe ny VW Golf; Du kan bare få med dieselmotor, men du kan kjøpe med et ombyggingssett i tillegg til kr. 35.000,- og bygge om til bensin eller elmotor selv.
Hvis dette blir trenden så håper jeg at andre produsenter kommer inn på markedet med norske modeller. Ser for meg at en eller annen forhandler i Norge kunne få frem f.eks. en Di2 i samarbeid med en større produsent som f.eks. Brawa.

Ja, så kan man tycka att det borde vara. 
Men då borde man kunna ställa samma krav på att producenter av 3-r fordon alltid ska ge ut dem i 2-r utförande.
Men i det läget erbjuder man för det mesta inte ens ett ombyggnadskit. Tongue Man vet ju att 2-r rallare klarar att bygga om på egen hand!

ygberg
Det är kul nästan jämt... ibland är det ännu roligare.
Til toppen
Kjell H. Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 2171
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kjell H. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 17:49
Nyheter i tråd om hva jeg gjettet 10. januar - og helt uten "inside information".
 
Hverken El14 eller Y1 finnes som prototyper - ellers hadde de nok stått avbildet i katalogen?
Derfor tror jeg det blir en stund til disse kan hentes i butikken?
Til toppen
Toftebanen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 30 august 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 126
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Toftebanen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 19:39
Nå er det vel kun en produsent av 3 r og så vidt jeg vet så gir vel de ut det meste som produseres også som 2 r under merkenavnet Trix..... eller tar jeg feil Wink
Jarle
Til toppen
Toftebanen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 30 august 2012
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 126
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Toftebanen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 februar 2017 kl. 19:40
Sitat: ygberg ygberg skrev:

Sitat: Toftebanen Toftebanen skrev:

Veldig skuffende å se at man fremover må kjøpe ombyggingssett for å kunne kjøre AC. Hadde forventet litt mer av Nordens største MJ produsent. Det blir som å dra til en VW forhandler for å kjøpe ny VW Golf; Du kan bare få med dieselmotor, men du kan kjøpe med et ombyggingssett i tillegg til kr. 35.000,- og bygge om til bensin eller elmotor selv.
Hvis dette blir trenden så håper jeg at andre produsenter kommer inn på markedet med norske modeller. Ser for meg at en eller annen forhandler i Norge kunne få frem f.eks. en Di2 i samarbeid med en større produsent som f.eks. Brawa.

Ja, så kan man tycka att det borde vara. 
Men då borde man kunna ställa samma krav på att producenter av 3-r fordon alltid ska ge ut dem i 2-r utförande.
Men i det läget erbjuder man för det mesta inte ens ett ombyggnadskit. Tongue Man vet ju att 2-r rallare klarar att bygga om på egen hand!

ygberg
 
Nå er det vel kun en produsent av 3 r og så vidt jeg vet så gir vel de ut det meste som produseres også som 2 r under merkenavnet Trix..... eller tar jeg feil Wink
 
Jarle
Til toppen
 Svar Svar Side  12>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,093 sekunder.