Husk! Den internasjonale modelljernbanedagen, 2.de |
Post Reply |
Author | ||
Odd Joar Jansen
Viderekommen Joined: 30 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 desember 2016 at 18:03 |
|
Den 2.desember er valgt til den internasjonale modelljernbanedagen, etter initiativ fra bl.a ikke ukjente Hagen von Ortlof. Modelljernbaneforeningen i Norge har, så vidt jeg vet, tatt et initiativ for denne dagen her til lands. (Se også annen tråd om samme tema på dette forumet.) Og det er flott. Lokal media og riksmedia er varslet. Etter sigende skal det komme noe om modelljernbane på God morgen Norge på TV2, i morgen tidlig. Denne hobbyen sliter med rekrutteringen, og det er kjempefint at det taes initiativ for å fremme modelljernbane som hobby. Dagens unge er jo mye opptatt med data. Håper de som skal fortelle om hobbyen vår får fram at også data kan brukes i mange sammenhenger med modelljernbane. Og at togene kan kjøres med mobiltelefon/nettbrett. Utviklingen har jo vært enorm de siste årene, også for modelljernbane. Håper på en fin modelljernbanedag og god reklame for hobbyen.
Edited by Odd Joar Jansen - 01 desember 2016 at 18:05 |
||
Odd Joar Jansen
Viderekommen Joined: 30 januar 2016 Location: Norge Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Innslag på God morgen, Norge kl. 9.15
|
||
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Se hele innslaget her:
|
||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gratuelerer, MPK og Torsja. Så ble det litt blest om dette likevel.
|
||
Svein S
|
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Veldig bra innslag både på TV2 og NRK radio, det siste ved Håvard i TMJK!
Takk :) Jeg traff en bekjent på butikken i dag. Han lurte på om jeg visste hvilken dag det var. Tok litt tid før jeg kom på hvilken dag det var.... Han hadde sett innslaget, og han har vært i kjelleren min en gang :) |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Finnes det på nett et sted? Hvilken NRK kanal og hvilket program f.eks. vil hjelpe å få vite. |
||
Svein S
|
||
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
midnight
Administratorgruppen Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1145 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for dere som delte lenke til NRK radio- det glemte jeg, men kan skylde på teflonhjerne (diagnose)
Men jeg hørte nyss om at det også hadde vært et innslag på NRK super i går om samme sak. Jeg har lett litt, men ikke funnet det. Er det noen som kan verifisere det? Og ev har lenke til det innslaget?
|
||
KnuT
Post Options
Thanks(0)
|
|
Svarer meg selv her.
Fortsatt ikke sikker på NRK-innslaget, men var visst med Tøff-Tøff media, så kan være hele eller deler av dette?
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Innslaget i NRK Supernytt finner man her:
Spol frem til 04:13 så kommer man direkte til innslaget.
|
||
Modellhilsen
Claes |
||
KnuT
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk, Claes
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |