Å høre lyd fra Loksound |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 juni 2008 at 11:20 |
ESU reklamerer med at det er mulig å lytte til lydene de har tilgjengelig på sine sider. Jeg har lastet ned noen filer, men når jeg forsåker å åpne dem, får jeg en feilmelding om at de har feil format (.esu), Jeg har en mistanke om at dette er filer for programmering av decodere. Er det noen som vet hvor jeg finner hørbare lydeksempler?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
På sidene der du klikket på linker for å laste ned dekoderlydfilene er det knapper i en annen kolonne for å høre på lydeksempler. Dersom du tar utgangspunkt i http://www.esu.eu/index.php?id=112 og så velger kategori lok, vil det i kolonne 4 (før "beschreibung") være en "play"-knapp for å høre lyden.
Edit: Rettet opp linkfeil, denne feilen skjer alltid når man bruker hurtigsvarvinduet....#%**!!) Edited by Bjørn R Larsen - 01 juni 2008 at 11:39 |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Danke sehr,
Jeg var inne på "feil side" (loksound.com)
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det du får høre en en kort "snutt" som er sammensatt av forskjellige lydfiler for loket. Jeg synes selv at det er vanskelig å vurdere lydens egnethet ut fra dette da de lyder som presenteres her (ikke alle) er meget korte for hver lyd den består av. En bedre måte er å bruke programmet til LokProgrammer og laste ned lydfilene til det loket man er interessert i. På programmet til LokProgrammer er det 2 muligheter til å høre de enkeltlyder som tilhører hvert lok. Enten kan man spille av lydfilen en gang eller syklisk. Det siste er meget bra for å vurdere lydbildet til f.eks. ventilatorer, pumper, bremselyd og gang/motorlyd som alle er meget korte filer som gjentaes syklisk.
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har hørt på lydene der og har bestemt meg for å kjøpe dekoder til min Cmdeo.
Skal bli spennende å putte den inn og høre den på skinnene
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken decoder valgte du, Ørjan?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
finnest det noen til br 57? og di3?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Du finner Di3 på sidene til ESU. Følg linken litt lenger oppe i tråden her. Ellers har NMJ lagt inn lyder til en rekke norske lok. Sjekk NMJs sider.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kommer til å gå for ESU VT08.
Men er skeptisk til NMJ. Fikk en lyddekoder til Roco Di3 i posten på fredag. Setter den i loket og ingenting skjer... fulgt alle instillinger. helt dødt.
Satte en av mine egne i loket og det går for full rulle......
Dekoderen blir bare varm. kanskje en intern kortslutning????
|
|
Mvh
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
prisen på dem er litt drøy.. må jo ha penger til obas di3 bilvogner og el 16
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Morten Da er det installert en virkende dekoder i min far sin Di3. Samt at jeg akkurat har satt inn dekoderen i min Cmdeo. Er meget happy med lyden. Eneste er å få senket lydnivået litt... Spennende med lyd i den motorvognen...
|
|
Mvh
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ørjan For å endre lydnivået må du gjøre litt programmering.
Lydnivået ligger i LokSound3 dekoderne i CV63.
Sjekk verdien og legg inn en lavere verdi for å senke lyden.
Verdiene må være mellom 0 og 64.
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |