Hobbytrain |
Post Reply |
Author | |
RuneB
FREMO-forummedlem Joined: 05 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 juli 2014 at 14:18 |
Hei
Er det noen som kjenner til om Hobbytrain holder åpent i hele sommmer? Evt i hvilke periode holder de stengt? Mvh Rune |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Morten har såvidt jeg husker åpent torsdag-lørdag og stengt mandag-onsdag nå i sommer
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by VA - 28 september 2014 at 17:58 |
|
MVH
VA |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ryktes at han flytter ut enten i begynnelsen eller slutten av september
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Morten har vel dessverre hatt noen større dataproblemer på vårparten såvidt jeg har fått forståelsen av
Når det gjelder den fysiske butiken så forsvinner vel den fra Drammen i løpet av de neste 14 dagene, men firmaet vil bestå i en litt annen form for fremtiden sier han.
|
|
|
|
VA
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by VA - 28 september 2014 at 17:58 |
|
MVH
VA |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Håper noen i Drammensområdet kan holde butikken i live. Vi trenger et slikt tilbud her!
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
RuneB
FREMO-forummedlem Joined: 05 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Får av og til tak i Morten, og bekrefter at han er på flyttefot, og at han åpner butikk i Stavern.
I september 2013 leverte jeg en messingmodell til han som han skulle lakkere om for meg, men den er enda ikke ferdig En RH400 gravemaskin (OHS 1/87) som han skulle lakkere om til en CAT 6090 FS. Han har uheldigvis vært plaget av sykdom, har hatt store problemer med både nett og telefon, PC som døde og hacking av mail. Når dette var i orden fikk han ikke tak i maling, men jeg skaffet det for ham hos Togbutikken (takk Tore for god service! ). Prøvde å få truffet han når jeg kjørte gjennom Drammen i sommer, men bommet med 15 min så han var reist... Nå er han på flyttefot med butikken, så ba han ta noen bilder av modellen for å se hvor langt han var kommet, men PC er fremdeles på reperasjon, og han klarer ikke å få sendt mms med mobilen sin. Er det noen her på forumet som skal avlegge han et besøk i den nye butikken som kan knipse noen bilder for meg (bor på Vestlandet) og sende på mail eller mms hadde jeg blitt veldig glad! Modellen har vært i Morten sine hender i ett år straks, og ikke sett snurten av den siden, så begynner å miste tolmodigheten Mvh Rune Edited by RuneB - 28 august 2014 at 10:30 |
|
VA
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by VA - 28 september 2014 at 17:59 |
|
MVH
VA |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis telefon og mail ikke besvares og både nettbutikk og fysisk butikk mangler må det være en utfordring å tjene penger ihvertfall... Vestfold har vel allerede landets største tetthet av MJ-handlere, og nå blir det kanskje enda en da: Knuts Maskinservice i Holmestrand VMJI i Horten Togbutikken i Tønsberg Electrade i Sandefjord Hobbytrain i Stavern |
|
Truls Slevigen
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Å i Bergen har vi 1 butikk, Hobbyland, som nå kun skal føre litt nmj produkter, noen hus og litt woodland sceenics. er det rart man handler på nett?
Forøvrig så håper jeg hobbytrain kommer seg på føttene igjenn ganske kjapt :) |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Han klarer å legge ut bilder på facebook med mobilen sin, så du får legge han til som venn der. |
|
eika
Post Options
Thanks(0)
|
Mener det må ha vært den modellen jeg så på hyllen over demo-anlegget i butikken for en måned eller to siden. Husker jeg rett var den da delt i flere biter (understell/belter i en del, overdel, arm) og fargen tror jeg fortsatt var rød. Han nevnte at det var en lakkeringsjobb for en kunde når jeg sto og så på den. Var såvidt innom Morten under pakkingen hans i går. Det blir nettbutikk hjemmefra med mer "hjemmebygg" i første omgang sa han, men en plan om en liten butikk i Stavern ligger litt lengre inn i fremtiden.
|
|
|
|
RuneB
Post Options
Thanks(0)
|
Stemmer nok at det var den :) Morten har lovet meg bilder på tirsdag, så da kan jeg gjerne få lagt ut noen bilder. Har skaffet han grå primer, så håper den snart går gjennom noen fargeskifter :)
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det er synd han legger ned i Drammen. En ting er butikken i seg selv, men Morten er jo som de fleste vet en særdeles dyktig fyr innenfor hobbyen vår. (De som ikke kjenner til han kan jo kikke i gjennom webloggen hans i dette forumet.) Han kan jo alt om lakkering og bygging, og har alltid vært imøtekommende for spørsmål. Ønsker han uansett lykke til i Stavern. |
|
RuneB
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, har sett mange eksempler på hvor dyktig han er! Derfor gleder meg stort til han blir ferdig :)
|
|
RuneB
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Noen som vet om det er liv i Morten? Intet svar å få på mail eller sms, og ingen som tar tlf når jeg ringer. Er det andre som har hatt kontakt med han i det siste? Hadde håpet å få tilbake modellen før det var gått to år i alle fall Men det går fort mot september Mvh Rune |
|
RuneB
Post Options
Thanks(0)
|
Hører han er under kniven, så da får vi bare ønske han god bedring og håpe at han blir kvitt plagene!!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |