Hjuloppheng i modell |
Post Reply |
Author | |
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 januar 2013 at 22:01 |
Jeg driver og tegner på en vogn fra Nesttun Os banen, og hjuloppheng er en stor utfordring. Jeg vet jo hvordan dette er gjort i virkelighetne, nemlig bladfjær. Men og gjøre som Danske Erik olsen og lage fungerende bladfjær i 1:45 er jeg ikke klar for. Men skull ikke fourundre dere om det kommer! Du må jo på et eller annet vis sørge for at alle 4 hjulene er i kontakt med skinnegangen sammtidig. Så spørsmålet er, hvordan gjør folk dette i modell? Er akselingene montert rett på hjulgaffelen? har man i det hele tatt noen form for fjæret oppheng? Vogntegning per dags dato: Det beste bilde av vogna: [ |
|
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Enklest er å gjøre er å la akslene være fast i gaflene og så la en gaffel være stiv og den andre vippbar. Du vil da få et såkalt trepunktsoppheng som sikrer at alle hjul har kontakt med skinnene.
|
|
Terje V.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |