Hjul til Heljan Di3 |
Post Reply |
Author | |
Øivind S
Viderekommen Joined: 25 mars 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 februar 2017 at 14:40 |
Kan noen tipse meg om nye hjul til Heljans Di3? Sliter med strømopptaket på de brunerte hjulene, og Heljan selger bare nye brunerte hjul. Har en Heljan MX med nydelig strømopptak, kan jeg ev ta hjulene fra den?
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du lest denne tråden?
|
|
mjens1
Viderekommen Joined: 24 april 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kjøp EL 17 hjul fra NMJ og bytt over tannhjulene. Da kommer loket til å gå som en drøm.
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hjulene på El17 er vel større enn på Di3??
|
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
1100 mm på El.17 (og Di.4), 1016 mm på Di.3. NMJ selger også hjulaksler for Skd.224, der forbildet har hjuldiameter 1000 mm, altså som Di.3-hjul med noe slitasje. Med så liten forskjell skulle det ikke forundre meg om dette er samme hjul som på NMJs Di.3. Ellers har Roco hatt diverse utgaver av Di.3 og MY, og reservedeler bestilles direkte fra Roco. Det eksemplaret jeg har, har imidlertid brunerte hjul. Akseldiameter er 2,0 mm, og tannhjulene står ikke i senter.
|
|
Øivind S
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar. Jeg har lest denne tråden nå, og kommer til å ta en runde med autosol, pluss stramming av stømopptaket før jeg ev bestiller nye hjul.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor ikke kjøpe fra Heljan????? Send en epost til dem. De hadde sist jeg spurte, selv om det ikke lå i nettbutikken. Adressen står nederst på siden.
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Har nettopp kjøpt El17 hjul V1. Disse er 12,5mm derfor min påstand om at disse er for store for Di3😜 |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Øivind S
Post Options
Thanks(0)
|
Hjelper ikke å bestille fra Heljan, de har bare brunerte hjul til Di3.
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har en haug med Di3-lok fra Heljan. Alle har brunerte hjul og går som en drøm. Og ja, du kan bruke hjul fra MX. Jeg har et slik også.
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
jhh61no
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Jeg har ved hjelp filtpoleringsskive på Dremel sammen med litt krom-polish slipt vekk bruneringen på disse hjulene. |
|
Jarle H Hansen
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lokene går som en drøm bare hjulene er rene, og stømopptaket ligger inn til hjulene.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |