Hjelp til skalaer |
Post Reply ![]() |
Author | |
tognybegynneren ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 juli 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 november 2012 at 10:28 |
Hei, trenger litt hjelp med skalaer. Selv så har jeg 1:87(HO) og lurer på hvordan man kan måle det, altså hvist en vegg er 2m, hva er den da i HO-skalaen?
|
|
![]() |
|
stigne ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei
Det er bare å dele, 200 cm /87=22.9 mm. Edited by stigne - 12 november 2012 at 11:22 |
|
Stig R Nekstad
Midsund Roco,multiZENTRALEpro, TrainController silver, TrainProgrammer,+4DSound mm |
|
![]() |
|
tognybegynneren ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 juli 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 43 |
Ok, så 1:87 er sånn at en cm i virkeligheten er 87 millimeter i den skalaen?
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Nei. 87 m i virkeligheten er 1 m i H0.
1 m i virkeligheten er ca 1,11 cm i H0 |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
stigne ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 12 desember 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 88 |
Hei
Hvis du har en smart telefon eller nettbrett kan du legge inn denne ![]() ![]() https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phonegap.modelscaler&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5waG9uZWdhcC5tb2RlbHNjYWxlciJd
|
|
Stig R Nekstad
Midsund Roco,multiZENTRALEpro, TrainController silver, TrainProgrammer,+4DSound mm |
|
![]() |
|
Det skal jeg gjør!
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Hei,
1:87 = 0,01149...
(1meter)100cm:87 = 1,149...cm (ikke 1,11cm)
Mattegeniet
![]() |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Du har selvsagt rett med 1,149.. Siden jeg drev med hoderegning skrev jeg også "ca 1,11", men burde selvsagt holdt meg til bare to siffers nøyaktighet og ikke tre.
Nesten mattegeni ![]() |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Ikke dårlig, Arne
![]() Petter ![]() |
|
![]() |
|
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
Den skalakalkualatoren var ganske fin. Ikke fordi det er et problem å regne skala uten, men fordi den også konverterer mellom metrisk og tommer.
Mvh Heine |
|
![]() |
|
Grei sak den serru
![]() |
|
Stig R Nekstad
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |