Hjelp med bilder! |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mr. Märklin ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 01 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 september 2007 at 16:28 |
Er det noen her på forumet som kort kan fortelle åsten man legger ut bilder her tatt på digitalkamera?
|
|
![]() |
|
SverreNN ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 23 februar 2009 Location: Bergen Status: Offline Points: 205 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har bildene dine på PC"en din, så kan du gå innpå "post svar" oppe til høyre, når du er innpå der kan du skrive inn ting også har du mange ruter med forsjellige bilder, hvis du trykker på bildet med et tre så kommer det opp en liten rute der det står "velg fil", så trykker du på "velg fil" da kan du finne bildet ditt.
![]() |
|
Hilsen Sverre.
H0 digitalt. |
|
![]() |
|
Hans Kr. ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 14 februar 2009 Location: Spain Status: Offline Points: 47 |
Husk at det kan være smart å ta ned bildene litt i størrelse før du laster de opp. Et vanlig bilder her på blogger er på ca 600 x 480 px.
Hvis du legger opp bildene direkte fra kamera blir de veldig store. I den ruten som Sverre N skriver om (over), har du også muligheten til å sette opp størrelsen på bildet du vil legge ut. Edited by Hans Kr. - 13 april 2009 at 22:35 |
|
Hans Kr.
Märklin HO C, delevis digitalt. |
|
![]() |
|
SverreNN ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 23 februar 2009 Location: Bergen Status: Offline Points: 205 |
Jeg bruker Microsoft Office Picture Manager for å lage bildene mindre. Jeg pleier å legge ut bildene mine som 700 x 500 px. Men i den ruten har jeg aldri at mulighet for å endre størrelsen.
|
|
Hilsen Sverre.
H0 digitalt. |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
Hehe, med tanke på at det er 18 måneder siden han spurte tror jeg nok Mr. Märklin har funnet løsningen på egen hånd i mellomtiden...
![]() Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Åja. Det er så lenge siden..
![]() ![]() |
|
Hilsen Sverre.
H0 digitalt. |
|
![]() |
|
EMD ![]() Viderekommen ![]() Joined: 11 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 10 |
Lenge siden - bra for meg. Kanskje jeg også kan?!
Håper dere unskylder at jeg prøver.
![]() Edited by EMD - 13 april 2009 at 20:48 |
|
![]() |
|
a[c]e ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Hohoy.. Det var et flott stasjonsområde! Virkelig bra! Hvem er produsent av overbyggene (grønn/glass) som ses i bakgrunnen?
|
|
ace@samlerforumet.net
|
|
![]() |
|
EMD ![]() Viderekommen ![]() Joined: 11 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 10 |
Jeg tipper på Kibris Bahnhofshallen.
Et av bildene jeg tok av Jokerdalens Jernbane på Storo i mars.
Stasjonen er bygget av Thor Pedersen.
![]() |
|
![]() |
|
a[c]e ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Takker så mye for svar!
|
|
ace@samlerforumet.net
|
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Så deilig å se at det ikke bare er meg som gjør det
![]() ![]() Roger
|
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |