MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hengsler i skala

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 24 mars 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Hengsler i skala
    Sendt: 23 februar 2018 kl. 00:10
Er det noen som har erfaringer med å lage hengsler selv eller vet om hvor slikt evt kan skaffes. Gjelder smijernshengsler til feks lager/boddører??
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 08 desember 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2018 kl. 10:25
Ja i skala 1:1 finnes det mye å få kjøpt i nærmeste byggvarehus. I andre skalaer er det ikke så enkelt, men hvilken skala tenkte du på?
Terje
Terje V.
Til toppen
Bjørn R Larsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Bjørn R Larsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2018 kl. 11:35
Sitat: TeVe TeVe skrev:

Ja i skala 1:1 finnes det mye å få kjøpt i nærmeste byggvarehus. I andre skalaer er det ikke så enkelt, men hvilken skala tenkte du på?
Terje
Siden spørsmålet er stilt i forumdelen "H0 2-skinne" burde vel saken være rimelig opplagt?Angry
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2018 kl. 13:24
Hei.
Jeg fikk etset disse og satt de på portene på lokstallen min. Mulig jeg har et par sett til overs hvis de kunne passe. Se også i tråden min om "lokstall Lillehammer stasjon"

Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2018 kl. 13:35
Sitat: Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen skrev:

Siden spørsmålet er stilt i forumdelen "H0 2-skinne" burde vel saken være rimelig opplagt?

Var nok ment som en fleip fra min side; skala 1:87 (målestokkforhold) er entydig, ordet skala (musikk,toneforhold, by) i seg selv er ikke.
Terje V.
Til toppen
TeVe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TeVe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2018 kl. 13:45
Sitat: steinel steinel skrev:

Hei.
Jeg fikk etset disse og satt de på portene på lokstallen min. Mulig jeg har et par sett til overs hvis de kunne passe. Se også i tråden min om "lokstall Lillehammer stasjon"

Elegant løst og nydelig etset.
Terje V.
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,086 sekunder.