H0n3 skinnemateriell? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 september 2011 at 19:47 |
Etter Hamar-messa ble madammen virkelig bitt av basillen, og har nå startet på sitt første anlegg!
![]() Jeg har søkt litt på nettet og funnet ut at Micro Engineering og Shinohara produserer slike skinner, og Blackstone Models anbefaler enten code 55 eller 70, siden det er dette de har testet ut materiellet sitt mest på. Videre ser jeg at Fast Tracks har ferdige "pakker" for selvbygging av sporveksler, og det ser rimelig spennende ut. Av Tore fikk jeg også høre at Peco har kommet ut med H0n3 flexspor, men Togbutikken har ikke fått de inn ennå. Jeg har heller ikke funnet noen andre som forhandler disse. Lurer på om noen her inne vet om en forhandler av av slike smalsporskinner her i Norge, evt om de vet om en utenlandsk nettbutikk som de kan anbefale? Jeg har ei dame her i huset som klør i fingra etter å få sette igang... ![]() Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 819 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hobby Train i Drammen kan bestille skinnestrenger fra Micro Engineering via Walthers. Micro Engineering lager også track gauges til selvlodding av spor. Fast Tracks selger printplatesviller i poser a 200 stk. Å lodde sporet selv tar tid, men personlig synes jeg det ser flottere ut enn de ferdiglagde fra Peco.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
Arne Syverstad ![]() Viderekommen ![]() Joined: 08 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
RimboGrande i Stockholm har H0n3 skinnemateriell.
Hilsen
Arne Syverstad
|
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Takk for tipsene, da skal jeg sende de en mail og forhøre meg litt.
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Arne Syverstad ![]() Viderekommen ![]() Joined: 08 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
Hei
Hils Göran (Engström) fra meg.
![]() Hilsen
Arne Syverstad
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |