Grusvogn |
Post Reply |
Author | |
Loco
Veteran Joined: 25 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 162 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 juni 2011 at 16:47 |
Her er noen bilder av en grusvogn som har fått digitalisert tømmefunksjon.
Vognen er en RhB Fad som har fire luker for tømming av grus. Det er montert inn èn servo for åpning og lukking av èn av de fire lukene. Strøm til servoen kommer fra en Massoth 6V spenningsregulator og dekoderen for styring av funksjonen er en Massoth 8FL. Både spenningsregulatoren og funksjonsdekoderen kan levere strøm til og styre to servoer, og jeg trodde en stund jeg kunne få plass til to servoer for styring av to av de fire lukene, men det ga jeg opp og installert kun èn servo. Strømopptak fra skinne blir gjort ved hjelp av en LGB kulelagret aksel, som har strømopptak integrert i akslen. Åpen stilling: Lukket stilling: Bilde fra undersiden, som viser dekoder, spenningsregulator og servo. Alle hjulaksler skal få metallhjul. |
|
- Loco -
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |