MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

 Svar Svar Side  <12345 15>
Forfatter
 Rating: Topic Rating: 1 Stemmer, Average 5,00  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 259
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 desember 2007 kl. 16:11
Vannvittig tempo på deg for tida Tore Clap
 
Føler presset!
 
MVH
Terje O 
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 desember 2007 kl. 16:35
Hehe, ja det er moro nå om dagen. Nå er det tilbake til sporlegging på Rykene industriområde. 
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 desember 2007 kl. 11:30
Det har ikke blitt noe mer sporlegging, men litt lodding av messing har det blitt. Her er det en T3-vogn som begynner å nærme seg noe. Mangler fremdeles en del detaljer.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2007 kl. 15:48
Da er vogna på det nærmeste ferdig, og har fått et lag med grunning.



Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Daniel Aune Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 11 august 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 379
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Daniel Aune Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2007 kl. 16:37

Flott

Skal byg...Nei jeg mener kjøpe noen ferdige modeller av disse vognene.

Endret av Daniel Aune - 18 desember 2007 kl. 16:38
Til toppen
SveinR Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1207
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2007 kl. 16:59
Sitat: Daniel Aune Daniel Aune skrev:


Flott

Skal byg...Nei jeg mener kjøpe noen ferdige modeller av disse vognene.
 
Hvorfor ikke prøve å bygge en? Kanskje du synes det er kjektSmile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 259
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2007 kl. 19:07
Hei igjen Tore,

ser på bakgrunnen at baneavdelingen også har noe kabelarbeide på gang, har du mange ansatte på Grimstadbanen? Big%20smile

MVH
Terje O
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 desember 2007 kl. 23:39
Sitat: terje-o terje-o skrev:

Hei igjen Tore,

ser på bakgrunnen at baneavdelingen også har noe kabelarbeide på gang, har du mange ansatte på Grimstadbanen? Big%20smile

MVH
Terje O


Ja, det er litt underjordisk kabelarbeide på gang faktisk! Baneavdelingens Robel har en stri tørn med å kjøre all kabelen som går med.



Her har jeg begynt å trekke strøm til hver enkelt skinnestreng. Av erfaring  vet jeg at skinnelasker ikke kan stoles på etter noen år i drift. Den røde og svarte ledningen er felles strømmating til alle skinnene.



Skilpaddemotorer monteres på Rykene. Sporskifterne blir DCC sikret ved hjelp av slike pærer.


Endret av Mr Bridger - 18 desember 2007 kl. 23:40
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
olavm Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 03 desember 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 115
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér olavm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 11:04
Hei
Hvilken lampetype benytter du, og har du et enkelt koplingskjema som viser hvordan du kopler pæren inn i strømkretsen?
OlavM
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 11:25
Krysset på sporskifteren er isolert og modifisert slik at alle skinnene har den ene eller den andre polariteten. Så går det en egen ledning inn til krysset for å mate det med strøm. På denne ledningen ut fra sporskiftemotoren lodder jeg inn en helt vanlig bremselyspære. Ved å gjøre dette vil jeg oppnå at om man kjører inn i sporskifteren når den ligger feil, så vil pæra lyse istedenfor at hele digitalsentralen går ned.

Halvor Sannæs laget en artikkel om dette i et tidligere MJ-blad. Kanskje han kan hoste opp en tegning? Halvor?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1277
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 12:41
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Halvor Sannæs laget en artikkel om dette i et tidligere MJ-blad. Kanskje han kan hoste opp en tegning? Halvor?
 
Halvor har laget en utmerket artikkel som ligger på FREMO-Norge sidene:
 


Endret av jevistad - 19 desember 2007 kl. 12:42
Til toppen
ses Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3837
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 13:42
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Halvor Sannæs laget en artikkel om dette i et tidligere MJ-blad. Kanskje han kan hoste opp en tegning? Halvor?
 
Halvor har laget en utmerket artikkel som ligger på FREMO-Norge sidene:
 
 
Det var en nyttig artikkel. Men det finnes en løsning som ikke synes å være beskrevet der som gjør behovet for kortslutningssikring av skinnekrysset unødvendig, samt sikrer mot oppkjøring av feillagt sporveksel.
Det krever to kontaktsett på vekselmotoren.
Det ene styrer skinnekrysset slik Halvor beskriver det i figur 7, men lampa droppes.
Det andre settet styrer sporet rett bak vekselen slik at bare det sporet som vekselen er lagt til får strøm. Det sporstykket bør ikke være særlig langt, for siden det legges strømløst, så kan det heller ikke kjøres på det eller evt. lydgenereator og lokbelysning vil falle bort. Det er ment som et kort sikkerhetsspor som man ikke bør kjøre inn i uansett dersom vekselen ligger feil.
 
Jeg har beskrevet det hele med koblingsskjema på en egen nettside jeg snekret sammen nå: http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?vis=261&nid=3&engelsk=0
Svein S
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 586
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 15:14
Hei Svein,
 
Jeg må få lov å komme med en liten kommentar til ditt forslag til løsning på kortslutningsproblematikken:
 
Ved å bruke to vendere har man "brukt opp" det antall vendere som finnes i de vanligste vekselmotorene. Eventuell signalstyring e.l. vil da kreve andre tiltak. Dessuten vil en slik løsning kreve mer ledningsdraging og ikke minst flere isoleringslasker i skinnene. Confused
 
Men kanskje viktigst er at dersom man skal ha flere veksler etter hverandre eller mot hverandre så blir denne koplingen unødvendig kompleks...
 
Bruk av lamper er en svært enkel måte å sikre på, og i mange tilfeller er den eneste effekten av å kjøre opp en slik veksel at de som står rundt "ser lyset"LOL.
 
Mener nå jeg Wink...
 
Hilsen Halvor
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 15:55
La oss flytte oss litt opp fra den relativt uinteressante undersiden av anlegget, og opp på Rykene igjen. Det kommer til å bli flere industrier her med egen sportilknytning, men vi trenger også et frilastespor. Her har det kommet på plass.



Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
ses Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3837
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 desember 2007 kl. 18:32
Sitat: halvors halvors skrev:

Hei Svein,
 
Jeg må få lov å komme med en liten kommentar til ditt forslag til løsning på kortslutningsproblematikken:
 
Ved å bruke to vendere har man "brukt opp" det antall vendere som finnes i de vanligste vekselmotorene. Eventuell signalstyring e.l. vil da kreve andre tiltak. Dessuten vil en slik løsning kreve mer ledningsdraging og ikke minst flere isoleringslasker i skinnene. Confused
 
Men kanskje viktigst er at dersom man skal ha flere veksler etter hverandre eller mot hverandre så blir denne koplingen unødvendig kompleks...
 
Bruk av lamper er en svært enkel måte å sikre på, og i mange tilfeller er den eneste effekten av å kjøre opp en slik veksel at de som står rundt "ser lyset"LOL.
 
Mener nå jeg Wink...
 
Hilsen Halvor


Det min løsning gjør i tillegg er å sikre flankesporene. Det ligger en slags ATS i det altså. Selvfølgelig er den mer komplisert å bygge, men sånn er det med de fleste sikkerhetstiltak.
At den bruker en vender ekstra, kan derimot være en betydelig ulempe dersom man har behov for denne til noe annet.
Men at den skal være ekstra komplisert ved flere veksler etter hverandre, mer enn summen av kompleksiteten av hver av de, må du vise meg, for det skjønner jeg ikke.
Men hvis man er så velorganisert at man alltid sjekker at vekslene ligger riktig på forhånd, så er jeg enig at merarbeidet, såfremt man ikke er lystlodder da, kanskje ikke står i forhold til den driftsmessige gevinsten.

Uansett trikset med billampe en gammelt og velprøvd metode, og det viser straks hvor eventuell kortslutning har oppstått.
Svein S
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 14:52
Første forsøk på et bjørketre :


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
ses Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3837
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 16:07
Treet er flott det, men hva skal de gule prikkene forestille? På meg virker det som om treet har fått frukter.
Svein S
Til toppen
Snikkaren Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 11 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 698
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Snikkaren Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 17:14
Flott bjørk der Tore.Clap
 
For meg ser det ut som om den passer til sensommeren når bladene begynner å gulne...
 
Lager du en skog for Togbutikken? Hint hint...WinkWinkWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Til toppen
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 692
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 18:06
Rappa modellen til JC. Dahl eller?


Wiki

Endret av carlf - 07 januar 2008 kl. 18:06
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 21:02
Sitat: ses ses skrev:

Treet er flott det, men hva skal de gule prikkene forestille? På meg virker det som om treet har fått frukter.


Ja, det ser kanskje litt pussig ut på bildet. Men Ove har helt rett; det skal forestille sensommer med enkelte gule blader på treet. Ferdigmodeller gidder jeg nok ikke å lage, men en liten byggebeskrivelse kan jeg jo alltids klare Smile




Endret av Mr Bridger - 07 januar 2008 kl. 21:05
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
NiM Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 06 april 2005
Status: Utlogget
Points: 38
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér NiM Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 07 januar 2008 kl. 23:02
MYSTISKE GULE PRIKKER
I MODELL OG I VIRKELIGHET
 
 
Sitat: ses ses skrev:

Treet er flott det, men hva skal de gule prikkene forestille? På meg virker det som om treet har fått frukter.
 
Det var sannelig ett godt spørsmål. NiM har derfor gått litt i dybden, for å se om det kan besvares med ett godt svar.
 
Mystiske gule prikker på trærne er ett ganske merkelig fenomen i modell og virkeligheten. NiM kan rapportere om at dette fenomenet later til å forekomme omtrent til samme tidspunkt hvert år i virkeligheten. På ordentelige trær kommer det først noen få gule prikker, deretter mange, før treet til slutt er helt dekket av dem. Etterhvert blir gulfargen varmere på noen av prikkene, og noen ganger rødlig. Til slutt skjedde det noe rart; alle sammen bare falt av, og ble liggene på bakken under treet. Ofte kom det da mennesker for å samle alle de gule prikkene sammen, for i sin tur å legge dem i enten søpplesekker eller direkte på komposthagen. I den grad det er snakk om frukter her, må det i såfall være forbuden frukt.
 
Samtidig later det til at fenomenet opptrer langt mer skjeldent i modell, der gjerne litt kunstige høy- og lysegrønne farger (på trær fra bl. a. Noch) dominerer. Vi vet ikke om dette skyldes en slags norm eller fasit, men det kan nemlig gå år og dag mellom hver gang man registrerer slike fenomener på ett modelljernbaneanlegg. Det er jo egentlig litt beklagelig siden modellen skal være en gjengivelse av virkeligheten. 
 
Man må nok ha litt fantasi for å skjønne hva disse gule prikkene egenlig er, men det ser i hvertfall ut som modellbyggeren i dette tilfellet har klart å gjenskape ett fenomen fra virkeligheten.
 
Her er ett bilde fra én av NIMs mange feltundersøkelser om emnet. Merk alle de gule prikkene overalt:
 
.
 
 
 
Til toppen
ses Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3837
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 08 januar 2008 kl. 00:22
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Sitat: ses ses skrev:

Treet er flott det, men hva skal de gule prikkene forestille? På meg virker det som om treet har fått frukter.


Ja, det ser kanskje litt pussig ut på bildet. Men Ove har helt rett; det skal forestille sensommer med enkelte gule blader på treet. ...




Med detaljbildet hjalp det veldig, og da ser jeg at det er atskillig flere av de gule også enn det så ut til med det første bildet. Flott arbeid!

Men spørsmålet mitt om frukter kan kanskje være en idé til hvordan nettopp lage et tre med frukter. Årstidsmessig ville det også passe brukbart med trær som begynner så vidt å gulne på høsten.
Svein S
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1277
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 19:42
Enkle innkjørssignalapparat til Rykene er under produksjon hos NSI-avd. for MJWink
 
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 06 november 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 816
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 19:49
Burde vel bestillt nye signaler fra NSI-avd. for MJ eg og te Ålgård...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1277
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 20:06
Sitat: Ørjan Ørjan skrev:

Burde vel bestillt nye signaler fra NSI-avd. for MJ eg og te Ålgård...
 
Virker ikke de du fikk?
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 06 november 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 816
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 20:26
De er ikke prøvd enda.
Trenger store reprasjoner før de kan brukes...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 22:14
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Enkle innkjørssignalapparat til Rykene er under produksjon hos NSI-avd. for MJWink


Oi, oioi! De ser meget bra ut! Skal bli fint å få opp noen signaler. Togpersonalet klager fælt over slik sikkerheten er nå.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Jonas Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 16 november 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 416
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jonas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 22:40
kan du legge ut tegningene til de lyssignalene?
-Jonas
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1277
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 23:01
Sitat: Jonas Jonas skrev:

kan du legge ut tegningene til de lyssignalene?
-Jonas
 
Det kunne jeg gjerne gjort, men den er i AutoCad-format, og jeg tror ikke forumet har støtte for filopplasting.
Jeg har prøvd å gjøre den om til jpg en gang uten at det ble særlig vellykket.
Til toppen
Jonas Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 16 november 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 416
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jonas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2008 kl. 23:02
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Sitat: Jonas Jonas skrev:

kan du legge ut tegningene til de lyssignalene?
-Jonas
 
Det kunne jeg gjerne gjort, men den er i AutoCad-format, og jeg tror ikke forumet har støtte for filopplasting.
Jeg har prøvd å gjøre den om til jpg en gang uten at det ble særlig vellykket.

Ser du har tatt bilde der.
ta bilde ovenfra og sende?ClapTongue
Til toppen
 Svar Svar Side  <12345 15>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,109 sekunder.