MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dekoder for lyssignaler med analog-funksjon?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekoder for lyssignaler med analog-funksjon?

 Post Reply Post Reply
Author
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekoder for lyssignaler med analog-funksjon?
    Posted: 01 mai 2016 at 23:36
Hei,
jeg ønsker å kunne styre sporvekslere og lyssignaler både digitalt, og med analoge brytere.
For sporvekslere har dette latt seg løse svært enkelt med å bruke Hare DCC Stationary Decoder. Denne dekoderen har egne utganger som kobles til trykk-knapper. 

Jeg lurer på om noen kjenner til lignende dekodere / løsninger som lar seg bruke på lyssignaler? 



Mvh

Ben




Edited by ben - 01 mai 2016 at 23:36
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2016 at 17:51
Jeg bruker DCC Concepts sine FX dekoder for Tortoise type motor (fines også for solenoidemotor). Jeg bruker ESU ECOS-II i DCC og kan styre dem både md bryter og via kontrollstatsjonen. Du får også en ny komponent nå som forenkler kabling hvis du vil ha eget panel med brytere og lys. de har vært veldig enkle å programmere. Jeg har kjøpt rett fra leverandør i Australia og det har gått veldig raskt å få dem. Kan også kjøpes i England. Jeg bruker on-on bryter for å gå pulsen til dekoderen. Du får også kjøpt brytere med settene.

DCC Concepts FX dekodere
Terje
Back to Top
ulfr View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 10 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ulfr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2016 at 21:34
Kan trygt anbefale DCC Concepts - fungerer veldig bra å bestille direkte fra Australia. Har nå kuttet helt ut Tortoise og bruker kun deres Cobalt IP Digital motorer, disse har inngang for en eller to trykk-knapper (push to make) og utgang for LEDs. I tillegg styring av frog og en ekstra switch. Dersom du vil ha LED-signalene styrt av sporskifteren vil jeg tro det er greit å bruke LED utgangen på sporskifteren. 

Lykke til!
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2016 at 22:31
Jeg bruker en blanding av Cobalt (DCC Concepts) og Tortoise. Opplever Cobalt som litt kraftigere og litt mer støy. støyen kommer trolig av at jeg ikke har hatt noe særlig dempemateriale på Cobalt motorene. Jeg skifter gradvis over til Cobalt nå for jeg får sikrere drift på Tillig penser med disse. Har fått greie svar når jeg har kontaktet dem via epost
Terje
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,032 seconds.