MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Uhlebroch 75200
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Uhlebroch 75200

 Post Reply Post Reply
Author
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Uhlebroch 75200
    Posted: 28 oktober 2005 at 12:02

Jeg har et spørsmål vedr. nevnte dekoder som er installert i et Märklin damplok jeg har


På ”vaskelappen” for dekoderinstallasjonen, er det bl.a. oppført at den er programmert med 2 adresser og at F4 skal skifte adresse. Jeg er litt usikker på hvordan dette skal være å forstå – og virke

Frontlysene lar seg oppskriftsmessig tenne og slukke, men de blafrer - uavhengig av lokets gange. Vet noen hvorfor?

Jeg har forsøkt å kjøre loket med MS (MobilStation) - via forhåndsinstallerte definisjoner for et lok med tilsvarende funksjoner - men opplever litt underlige saker, men noe kan kanske forklares dersom jeg får svar på nevnte spørsmål

Bjørn Egil
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2005 at 09:29

Hei!

Er pærene isolert fra chassis på loket, eller benytter du chassis som den ene polen til pærene - dvs. at felles på skinne og pærer ligger på samme potensial (sort leder på dekoderen)?

I så fall vil du få "flimring" i lysene på Mârklins digitalsystem. Eneste utvei er å isolere fra lampene og legge ut en "common" (blå leder på dekoderen)  til lampene.

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2005 at 10:45

Takk for tilbakemeldingen, Kjell H.

Jeg har (faktisk) ikke hatt kåpa av på dette loket , så jeg skal sjekke det ved anledning.

Bjørn Egil
Back to Top
Georg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Georg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2005 at 14:02
Er strømforsyningen tilstrekkelig? Hvis du har en transformator med lav effekt f.eks. 18VA og flere lok og andre forbrukere kan underlige ting skje...
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2005 at 14:12

Jeg har registrert diverse underlige reaksjoner i slike tilfeller, ja (i alle fall i "Deltaverdenen"), men dette skjer med kun dette ene lok"et på sporet.

Ellers har jeg ikke hatt tid til nærmere undersøkelser ennå, men senere ...

Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.