MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kjetting...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kjetting...

 Post Reply Post Reply
Author
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjetting...
    Posted: 17 april 2016 at 00:04
Manglet 3-leddskjettingen på et par lok/vogner og dro til England (Muligens ikke _bare_ derfor...) for å få tak i slike.

Idag var jeg innom den lokale Jernia-butikken, som definitivt ikke er blant de største (Skedsmokorset). Der hadde de slik på rull, 9mm lenker og bare å kutte i riktig lengde. Riktignok var det dyrt, til kr 28,- pr lm...! ;-)

Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
ESI View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2013
Status: Offline
Points: 84
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2016 at 10:48
Jeg tror kanskje den engelske kjettingen ble litt dyrere. Som sagt kunne du fått en halvmeter av meg.. Som forøvrig ble handlet på Jernia Strømmen. :-P
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2016 at 11:28
Nei, sparte så mye på inkludert hotellfrokost, inkluderte turer med karusell og miniatyrtog og taxfree hjemover, at det mer enn dekket opp resten...

Kanskje jeg må begynne å bygge skute i 1:19, for å benytte restene som ankerkjetting?
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.