MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - DR Ciu 128
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

DR Ciu 128

 Post Reply Post Reply
Author
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DR Ciu 128
    Posted: 16 mars 2016 at 08:35
Finnes denne i modell??
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 10:25
Fantes denne litraen i det hele tatt? Det eneste jernbanerelaterte jeg får opp når jeg søker denne betegnelsen på Google, er jernbane.net sin side om NSB B1. Om det er utgangspunktet for B1 du er ute etter, så var betegnelsen C4i-36 hos DRG. Og den finnes/fantes i modell fra Roco.
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 10:33
Det var i forbindelse med B1 jeg fant denne typebeskrivelsen, men fant ingenting på det, derfor jeg spurte :)
Takk for svar :)
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 11:04
Jeg leste et sted at noen b1 vogner fikk tettet igjen de ytterste dørene, noen som vet om bilder av dette?? Har bare sett et veldig lite dårlig foto.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 11:17
Svar på mye rart kan finnes i Norsk Jernbaneklubbs materielldatabase (MDB).
Hvis du er NJK-medlem kan du også logge deg inn og få tilgang til flere bilder og større bildeformater.

Det er egne sider for hver materielltype:
NSB B1 i MDB
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 11:33
Jeg fant det akkurat :) tusen takk
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2016 at 12:28
Originally posted by cmi cmi wrote:

Jeg leste et sted at noen b1 vogner fikk tettet igjen de ytterste dørene, noen som vet om bilder av dette?? Har bare sett et veldig lite dårlig foto.
På samme tid (rundt 1970) skjedde det mye mer med vognene. Mer om det her:

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.