MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Husbygging
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Husbygging

 Post Reply Post Reply
Author
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Husbygging
    Posted: 02 mars 2016 at 18:33
I mellom sporlegging og landskapsbygging får jeg noen ganger lyst til å forsøke å bygge noen bygninger selv fra start. Selvfølgelig enklest mulig i en start (uthus, vedskjul etc). Kan noen gi tips om sider eller info om hvordan man starter på dette.
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2016 at 19:37
Tja, du kan prøve et søk på "scratchbuilding buildings" på nettet, og det vil komme lassevis. Fins også mye på YouTube. 
Det er også en del tråder her på forumet.

I MJ-bladet fins det i de fleste nummer en artikkel om slikt. I det kommende nummeret, som vil sendes ut like før påske, kommer det en artikkel fra undertegnede om å bygge en liten løe. Den må du få med deg!
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2016 at 02:53
Jeg så på en youtubevideo og fikk lyst til å lære dette bedre. Men det er bare USA hus uten taksten der. Hva med taksten? Husk at jeg personlig har dobbelt så stort som HO.
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.