MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken spenning i skala 0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvilken spenning i skala 0

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken spenning i skala 0
    Posted: 17 februar 2016 at 10:10
Som dere vet så har jeg skala 0 men jeg ønsker meg så veldig Digitalt. Jeg fant en dekoder som jeg lurte på å sette i et lok i fremtiden med diesellyd på et lok. Dekoderen er en Esu loksound V4 i utgave L for skala 0. Men hvilken spenning trenger jeg? Kan jeg bruke en Marklin Mobil station 2 med samme strømforskyning som det som brukes i skala 1?

Edited by HJM.models - 17 februar 2016 at 10:11
HJM.models
Back to Top
Ivar V View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 april 2016
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ivar V Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2016 at 17:18
God ettermiddag Helge.

I fylje Loksound V4.0 "Betriebsanleitung" side 81 i tekniske data kan LokSound L V4.0 drivast mellom 5 og 40V.  Skinnespenningen er avhengig av kva for straumforsyning du nyttar.  Den standard 36VA  switcha stramforsyninga som er med Mobile Station har 18V output, som ikkje skal vera noko problem.  Ver meksam på att Mobile Station ikkje skal drivast med trafo berre med straumforsyning som gjev stablisert spenning ut.

Vyrdsamt,

Ivar.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.