MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pistenbully i skala O? Finnes det? Jeg lager en.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pistenbully i skala O? Finnes det? Jeg lager en.

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pistenbully i skala O? Finnes det? Jeg lager en.
    Posted: 16 februar 2016 at 23:28
Pistenbully i skala O? Finnes det? Det lurer jeg på. 
Jeg lager en. Den blir designet for lys i lyktene og kanskje orange varsellys. Det blir to nærlys nede og 4 pærer for fjernlys på taket, sånn som på modellen min i HO fra Siku.  jeg er usikker på det med orange varsellys men jeg tror jeg har en løsning som gjør at man kan velge selv hvis man kjøper byggesett. I HO blir det for smått med lys. Kroppen under hytten er hul for å gi rom for kobling av ledninger som går ut av et hull under. Jeg har aldri hørt om LED i 1mm tykkelse (som det måtte blitt i HO) men Faller sine LED er bare 2mm tykke noe som gjør at det blir plass til dem i skala O som frontlys. Den er svindyr å printe. Jeg har ikke begynt på etterslepet enda og den koster allerede 163 euro uten noe profitt til meg. Selv tenkte jeg bare å ta 10 euro i profitt. Men jeg skal også tilby den som byggesett der alle delene kjøpes som løse deler. 

Her er bildet av den i O:





HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2016 at 23:52
Jeg spør kanskje dumt men jeg spør likevel. Er det noe vits i å legge ut en Pistenbully til 200 euro i det hele tatt for salg? Bare printen koster så langt 163 euro og jeg har ikke engang begynt på etterslepet og innredning. Skala O er jo en av de dyreste skalaene men finnes det folk som er villige til å betale det? Selv er jeg fornøyd med 10 euro profitt. Jeg legger den opp mer for at det skal bli tilgjengelig i skala O, så profitt kommer i annen rekke her. 
 
Personlig skal jeg ha den selv men de største delene skal jeg printe med egen printer så sparer jeg vel minst 100 euro på å gjøre det selv.


Edited by HJM.models - 16 februar 2016 at 23:55
HJM.models
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2016 at 09:52
I ei av lenkene som i din andre pitbully tråd (kan du ikkje halde deg til ein tråd) var det fleire modeller i 1:43 og 0 er slik eg har forstått det 1:43,5. Og når du då skriv at du ikkje er så kravstor så tenkjer eg at 1:43 er nære nok. 1m i 1:1 vil utgjøre rundt 0,2mm i differansen mellom 1:43 og 1:43,5.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2016 at 10:00
Ok. Takk.
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.