MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbytrade Di4 dekoder montasje
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbytrade Di4 dekoder montasje

 Post Reply Post Reply
Author
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbytrade Di4 dekoder montasje
    Posted: 14 februar 2016 at 13:51
Er det noen som har brukermanual for Hobbytrade Di4 eller instruks for hvordan man åpner lok for montasje av dekoder?
Må skruer ved kulisser delvis skjult under ploger ut?

Har lest i forumet her at andre har hatt problemer med dette tidligere, men tannpirker tipset ser ikke ut for å være nok. Er redd for å ødelegge ploger og hus



Edited by SveinF - 14 februar 2016 at 13:53
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 14:42
Tror ikke det var med brukermanualer på disse. Mener jeg så noe om det da jeg søkte rundt ifm. noe problemer jeg hadde med en lyddekoder. Uansett, det er bare å bøye kåpa forsiktig ut og løfte opp. Skruene er til kortkoblingskulissen. Kåpa på min satt ikke spesielt trangt, i motsetning på Di3. Den var et mareritt... 
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 15:07
Jeg har en sånn, uten dekoder. Hvilken dekoder anbefales for denne?
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 15:28
Takk for svar, nytt forsøk i kveld

Jeg planlegger med ESU Lokpilot v4
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 15:48
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2016 at 15:10
Løsningen ble papp mellom "hakene" og understellet, samt en tynn ståltrådkrok. Lurte denne kroken inn og fikk trukket understellet ut

Takk for hjelp
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2016 at 09:11
Strevde litt med det samme for ikke så lenge siden. Det fulgte med en beskrivelse for åpning av loket, men lokkåpen satt veldig stramt. Jeg endte også opp med å skyve inn noen papp biter, slik at kåpen kunne "kippes" ut.
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.