MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Demontere NMJ B3 vogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Demontere NMJ B3 vogn

 Post Reply Post Reply
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Demontere NMJ B3 vogn
    Posted: 09 januar 2016 at 13:55
Jeg har planer om å montere lys i NMJ B3 vogner. For å få gjort dette må vogna demonteres, og jeg er litt skeptisk til å ta for hardt i når jeg gjør dette.
Taket er lett å få av, men hvordan får jeg ut innredningen? Den holdes i alle fall fast i begge ender, men det virker også som den henger andre steder...

Hilsen Halvor

Edited by halvors - 09 januar 2016 at 13:55
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 14:42
Det er en hake i hver ende av innredningen, men i tillegg er det limt under til gulvet i vognkassen - det er egentlig bare å ta tak og dra rett opp.
De 4 limte festepunktene under innredningen sikrer at mekanismen til kobblingsholderne går bra og ikke hopper ut av sporet sitt. Min erfaring er at dette fungerer helt fint uten å lime inn innredningen.
Lykke til
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 17:20
Takk Asgeir,
Da gjør jeg et forsøk

Hilsen Halvor
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2016 at 13:55
Nå viste det seg at det var like enkelt å bore et lite hull gjennom gulvet i innredningen og bunnen av vogna, i toalettet... Dermed trengte jeg ikke å demontere innredningen for å få gjennom ledningene til lysene.

Jeg har montert ESU sin vognbelysning, med ekstra lagringskondensator på toalettet, og to av ESU's strømavtagere som passer perfekt under ene boggien. Det ga et veldig bra resultat.

Hilsen Halvor

Edited by halvors - 11 januar 2016 at 13:55
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.