MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Seriøse forhandlere..?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Seriøse forhandlere..?

 Post Reply Post Reply
Author
tjutju View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tjutju Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Seriøse forhandlere..?
    Posted: 07 januar 2016 at 20:39
Hei alle sammen, er helt ny her på forumet og er på utkikk etter å skaffe meg togbane i ho skala, har da sendt mail til tre forhandlere for å innhente et tilbud, 1.de mail ble sendt slutten av desember, til nå har jeg fått svar fra en av forhandlerne, fra denne fikk jeg kjempe service, grunnen for at jeg ønsker flere svar er å ha noe å sammenligne pris og ellers service, skal ikke legge ut navn men synes det er litt dårlig at de andre ikke svarer, har et budsjett på ca 15000,- mulig dette ikke er av interesse for de andre, ikke vet jeg, men finnes det en oversikt over forhandlere som ennå er på nett, mulig jeg er litt utålmodig ellers vil jeg ønske alle en kjempe fin kveld videre..! Smile
Engine who could..!
Back to Top
tjutju View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tjutju Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2016 at 23:32
Svarer litt til meg selv, etter å ha tittet litt på hovedsiden fant jeg en egen oversikt over forhandlere, så da er det for meg bare å sende en forespørsel videre til disse..! Tongue
Engine who could..!
Back to Top
icefighter35 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 06 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote icefighter35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 00:20
Velkommen til forumet. Er det et startsett du er ute etter, eller skal du kjøpe alt løst? 15000 burde vekke oppsikt i de fleste butikker, seriøse eller ikke.
Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 285
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 01:41
Kr 15 000,- strekker enda lenger dersom du kjøper alt eller deler av materiellet brukt.

Edited by RuneH - 08 januar 2016 at 01:44
Mvh

Rune H
Back to Top
tjutju View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tjutju Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 14:04
Heisann, og takker for svar, tenkte en kombinasjon av startsett og div skinnegang og div bygninger og det som ellers behøves , er rimelig fersk innen dette men har drevet en masse med modell bygging, men har i maaange år gått rundt med ønske om å bygge et toganlegg og da et industri opplegg, håper nå tiden er inne for å realisere dette..! Smile
Engine who could..!
Back to Top
icefighter35 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 06 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote icefighter35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 14:22
Originally posted by tjutju tjutju wrote:

Heisann, og takker for svar, tenkte en kombinasjon av startsett og div skinnegang og div bygninger og det som ellers behøves , er rimelig fersk innen dette men har drevet en masse med modell bygging, men har i maaange år gått rundt med ønske om å bygge et toganlegg og da et industri opplegg, håper nå tiden er inne for å realisere dette..! Smile


Hei, pass på at du holder deg til en kode på skinnegangen, det finnes overganger mellom de forskjellige profilene (code 75 og code 100)men alt vil gå mer 100% på skinner om man holder seg til en av de 2 og ikke blander. Utrolig kjedelig å kjøpe et nytt lokmotiv/vogner også finner man ut at man har bygget begrensninger underveis. Samtidig er det alltid smart å lage svinger med så stor radius som mulig, igjen for ikke å begrense hvilke lok/vogner som lar seg kjøre.
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 15:50
Da jeg gjennoptok hobbyen for noen år siden startet jeg med to roco startset.  I dag ville jeg kjøpt et sett med z21 sentral og et sett med multimaus (Fleishmann eller Roco)  Du kan bruke alt dette sammen bortsett fra en liten sort boks, men prisavslaget ved å kjøpe startsett gjør at du får en digitalsentral, multimausen og alle skinnene "gratis".  Dette får du hos togbutikken og NMJ.  Hvis du skal ha Marklin er det Amundsen som har størst utvalg.

(Dette er personlige meninger - som andre helt sikkert er uenige om)
Back to Top
tjutju View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tjutju Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 17:19
Takker for all info, det er så masse flotte lokomotiver og utstyr, ser også at jo mere man leser jo mere spørsmål kommer frem, men trur det kan være litt lurt å starte litt forsiktig for så å bygge seg opp..! Tongue
Engine who could..!
Back to Top
the_chief View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 oktober 2008
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote the_chief Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 21:34
Togbutikken kan også anbefales.
Beundrer av the Chiefs og 1956 Ford
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2016 at 23:25
Jeg leser den første setningen i det første avsnittet i det første innlegget, og stusser litt. Hva er det du har bedt om tilbud på? Dette danner jo grunnlaget for hele den videre diskusjonen, som så langt flagrer skyvilt med bind for begge øynene... :-)
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
tjutju View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 07 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tjutju Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2016 at 00:40
Jeg ønsket å få innhente hvilke forhandlere som kunne skaffe startsett og div utstyr til videre utbygging og litt hjelp til en som er rimelig fersk, men så fikk jeg tittet litt mere på denne MJF sin side og der var det en egen "knapp" for MJ-Forhandlere, så jeg var litt rask i "avtrekkeren" beklager dette..! 

Har fått god hjelp nå i ettertid, også noen gode tips som svar, håper dette kan gi svar. Smile
Engine who could..!
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2016 at 02:09
Originally posted by tjutju tjutju wrote:

Jeg ønsket å få innhente hvilke forhandlere som kunne skaffe startsett og div utstyr til videre utbygging og litt hjelp til en som er rimelig fersk, men så fikk jeg tittet litt mere på denne MJF sin side og der var det en egen "knapp" for MJ-Forhandlere, så jeg var litt rask i "avtrekkeren" beklager dette..! 

Har fått god hjelp nå i ettertid, også noen gode tips som svar, håper dette kan gi svar. Smile

Den siden om mj butikker på mjf sin side har aldri vært oppdatert, så samt det ikke har blitt i det siste. Hvis du går inn på sidene til forhandlere er det forskjell på pris på utstyr som skinner osv. Mens på lok og vogner er det samme pris å hente. Noen forhandlere han også ha tilbud, mens andre ikke på samme vare. Så det lønner seg å kjekke nettsider. 
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.