MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jeg fullfører Di16 - endelig
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg fullfører Di16 - endelig

 Post Reply Post Reply
Author
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg fullfører Di16 - endelig
    Posted: 02 januar 2016 at 12:08
Jeg fullfører Di16. (jeg skal kalle den for det.) Jeg har nå kjøpt hele motordrevet til dette lokomotivet som jeg har printet selv. Den får tre aksler og jeg tror det er firehjulsdrift, muligens sekshjulsdrift men det tror jeg ikke. Det eneste som stod på om jeg fullførte denne var motordrevet som jeg syntes ble for dyrt men nå har jeg kjøpt det. Så blir det 15 LED til lys og røykgenerator. Og desverre analog.
At dere blir imponert forventer jeg overhodet ikke men det er gøy å lage selv og det koster meg bare plastikken. Vi er på forskjellig nivå, også økonomisk uten å komme mer inn på det.
 
Ta en titt:




Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2016 at 21:02
Jeg får motordrevet til uka men rekker nok å ta bilde og legge opp med lok før jeg reiser til på ferie til kalde Norge.
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2016 at 12:25
Det blir sånn. Jeg må tegne hele understellet med boogiekasse og tanker og ploger etc så blir den fin.





Edited by Joelles modeller - 06 januar 2016 at 12:25
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 januar 2016 at 05:31
Jeg har tegnet chassie. Alt sammen, hele stasen skal etterhvert bli fra shapeways, men når det blir kommer an på prioritering. Jeg har jo hele kåpen men skulle gjerne hatt en bedre print. Jeg har jo egen printer men ekelte deler må printes av shapeways pga materiale (feks skal jeg ha 2mm gjerder foran og bak i stål) og størreslse. Kåpen kunne jeg printe selv fordi den er i tre deler men det er ikke dette chasssiet. Chassiet er for stort til min printer - men ikke for dyrt å printe. Jeg har kasellert å ta med ploger. Chassiet er tilpasset motorenheten og Rivarosssi/Lima koblinger. Det er det jeg bruker.

Chassie:



Angående bufferbjelke så er den her:




Edited by Joelles modeller - 07 januar 2016 at 05:37
Joëlles Modeller
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2016 at 11:12
Det for dyrt for meg å printe den modellen som jeg har snakket så mye om. Denne derimot som jeg har 3D-printet selv var den som jeg opprinnelig kjøpte motorenheten og jeg bygger ferdig denne i stedet. Chassiet over skal jeg også printe selv .(Se over) Noen mindre deler som bufferbjelken på bildet over skal Shapeways ordne men alle store deler ordner jeg selv. Den blir bra nok for meg likevel. Jeg har små krav.

Edited by HJM.models - 16 februar 2016 at 11:13
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.