MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Justere lysstyrke på Lenz dekoder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Justere lysstyrke på Lenz dekoder

 Post Reply Post Reply
Author
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Justere lysstyrke på Lenz dekoder
    Posted: 18 oktober 2005 at 16:41

Hei,

Holder på digitalisere ett motorvognsett og lurer litt på "settings" i dekoderene. Har tenkt å bruke utgang C og D til å skru av/på topplyktene (A og B bukes til markeringslyktene). Er det mulig å senke/dimme lysstyrken på disse utgangene, eller må jeg lodde inn motstander for å dempe styrken litt? (lyser noe "grasat" disse pærene). Lyskaster

CV60 har jeg blitt fortalt, men i Lenz instruksjonen står det ingenting hva CV60 er.

Andre ideer om hvordan jeg bør koble mottas. Skal bruke 4-funksjonsdekoder i begge ender, men skal kunne brukes på Fremo-Fred med kun 3 funksjoner.

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2005 at 18:55

Hei!

Det er mulig at det ikke er innmontert "original" milliwattstyrke på hvetekornslamper i det settet du har?

 Settet skal ha konstantlys (spenningsregulering) og da det er forskjell på effekten til hvetekornslamper, kan det være at det er benyttet en feil type?

Ta kontakt med SVLF  (Simon). Han vet jeg har et utvalg av hvetekornslamper med forskjellig effekt.



Edited by Kjell H.
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2005 at 22:58
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Settet skal ha konstantlys (spenningsregulering) og da det er forskjell på effekten til hvetekornslamper, kan det være at det er benyttet en feil type?

Hei Kjell.........ble litt usikker på hvordan lysfunksjonen egentlig skal være på 67 setet nå. Topplykta skal vell være en god del sterkere enn markeringslysene går jeg ut ifra? Korriger hvis jeg tar feil! Men hvis det er riktig ønsker jeg bare å dempe styrken litt for å ikke ta knekken på pærene etter kort tid. Ønsker også å kunne slå av topplyktene uavhengig av de de andre. Har fundert litt i kveld og funnet en måte å dimme dette på med bruk av Lenz Gold. Får gruble litt til, men kom gjerne med ideer.

Back to Top
cranz View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 oktober 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cranz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2005 at 21:03
er ikke en motstand til 14 øre litt enklere enn å forske i timesvis på CV ?

;)
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2005 at 21:34

Originally posted by cranz cranz wrote:

er ikke en motstand til 14 øre litt enklere enn å forske i timesvis på CV ?

;)

......eeenei! 14 øre her og 14 øre der, hvordan da klare skaffe seg Lenz GOLD dekodere med masse fine funksjoner. Nå kan jeg finjuster lystyrken akkuratt slik jeg vil ha den uten å måtte lodde inn og ut en hel haug av motstander x 14 øre for å finne rette styrken. Nei dekoder med masse CV her takk. 



Edited by aha
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.