MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NEM adapter til HO bøylekobling på LGB
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NEM adapter til HO bøylekobling på LGB

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NEM adapter til HO bøylekobling på LGB
    Posted: 09 desember 2015 at 01:21
Jeg skal lage en NEM adapter for LGB lok/vogner for HO koblinger da det vil øke ektheten og realismen. Med to bøylekoblinger koblet i hverandre så tror jeg det blir mer driftsikert enn originalt da sjansjen for å miste vogner blir mindre. Her er ideen min. Denne gangen ha jeg bestillt en lokkobling for å få rette mål så det vil passe på lokene og jeg venter på Fleischmann bøylekoblinger for å måle så det blir riktige mål til NEM. Det blir selvproduksjon med egen printer så får vi se om noen vil ha men det blir underpriser. (kanskje 4 euro for 2stk. Maybe...) 
Jeg har følelsen av at jo større skalaer man har jo mer urealistiske blir koblingene. G-skala med HO kobling derimot... Det blir meget realistisk. Tegningen er bare ideen. Jeg må måle med fysisk før jeg tegner så jeg kan garantere... 


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2015 at 01:51
Eller er et svingledd å anbefale:


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2015 at 02:01
At printeren min vil klare dette er jeg ikke i tvil om. Det er garantert ja. 4 ganger lavere pris enn Shapeways er grunnen til at det må bli selvproduksjon. Den koster nemlig ca 4,5 euro per stk på Shapeways. Det kan bli et godt produkt selv om jeg lager selv. 
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.