MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Den billigste NEM adapteren til Marklin Di3.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Den billigste NEM adapteren til Marklin Di3.

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Den billigste NEM adapteren til Marklin Di3.
    Posted: 23 november 2015 at 23:09
Jeg skal lage NEM adaptere til Marklin Di3 med 3D-printeren min og for de som ikke vil betale 24 kr for en kan da kjøpe av meg for 10kr stk. Jeg har kjøpt en på ebay som jeg skal lage maken til, bare penere. (og under halve prisen)

PS: Min blir bedre kvalitet, i alle fall utseendemessig for så god printer som jeg har kan lage penere enn denne.
HJM.models
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2015 at 00:51
Er bare nysgjerrig. Hvilken 3D printer er det du har?
Proud to be a nerd.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2015 at 12:40
Annonser hører hjemme under kjøp og salg.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 04:36
Originally posted by mattis94gutt mattis94gutt wrote:

Er bare nysgjerrig. Hvilken 3D printer er det du har?


Jeg har en printrbot simple metal. Kjempegod til hjemmeprinter å være.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 04:39
Er ikke en NEM-plugg 2mm høy og 3mm bred og 6mm inn til der enden fester? Altså endetuppene spretter ut?

Edited by HJM.models - 25 november 2015 at 04:41
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 04:43
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Annonser hører hjemme under kjøp og salg.

Dette er ikke en salgsannonse. Jeg skriver noe jeg skal lage.
HJM.models
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 07:03
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Annonser hører hjemme under kjøp og salg.

Dette er ikke en salgsannonse. Jeg skriver noe jeg skal lage.

Ja, og i samme setning skriver du at du selger den for 10 kroner, altså en salgsannonse.

Edit: Jeg ser nå at tråden har blitt flyttet siden den ble opprettet, det la jeg ikke merke til da jeg skrev svaret over. Den hører vel kanskje bedre hjemme her enn i 3-skinnetråden, selv om jeg likevel syns den har et tydelig annonsepreg.


Edited by Svein_A - 25 november 2015 at 07:10
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 09:26
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg har kjøpt en på ebay som jeg skal lage maken til, bare penere. (og under halve prisen)

Mener du at du kopierer andres produkter og selger dem rimeligere? Det er ikke lov!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 09:49
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Dette er ikke en salgsannonse. Jeg skriver noe jeg skal lage.
Du skriver om noe du skal selge, ikke bare noe du skal lage.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 14:01
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Mener du at du kopierer andres produkter og selger dem rimeligere? Det er ikke lov!


Når han fikk myntsamlerne på nakken når han kopierte pengesedler til salg, så er vel MJ naturlig alternativ nr 2?
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2015 at 16:58
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Dette er ikke en salgsannonse. Jeg skriver noe jeg skal lage.


Emnet er "Den billigste NEM adapteren til Marklin Di3." Du skriver at du selger de for kr. 10,- og den ligger under "nye produkter".

Admin: Kan du flytte denne tråden til "Kjøp*salg*bytte" eller "Selvbyggeren"?
"Nye produkter" er ment for å omtale kommersielle produkter fra kommersielle aktører.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2015 at 07:51
Beklager.det tenkte jeg ikke på.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2015 at 07:56
Originally posted by EirikS EirikS wrote:

[QUOTE=Pelle]Mener du at du kopierer andres produkter og selger dem rimeligere? Det er ikke lov!


Jeg skal ikke kopiere den. Det er patenter i seg selv jeg skal bruke. Min blir ikke maken, det er NEM-patenten jeg koperere of riktig lengde for at det ikke skal kolidere med skjøretet. Min blir selvtegnet. Jeg skal ta mål av hvor langt inn pluggen må inn før det sier klikk og høyde og bredde på en NEM plugg. Det er lov. Så skal jeg lage en adapter bassert på disse fakta.
En ene euroen jeg tjener på det gir jeg egentlig blanke i. Men jeg skal tilby de siden jeg bor så nærme postkassa.

Edited by HJM.models - 26 november 2015 at 08:07
HJM.models
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2015 at 21:21
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg har kjøpt en på ebay som jeg skal lage maken til, bare penere. (og under halve prisen)

Mener du at du kopierer andres produkter og selger dem rimeligere? Det er ikke lov!

Bare å forandre litt på den. Kinesere gjør det i stor skala.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.