MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Preiser´s laksefiskere
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Preiser´s laksefiskere

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Preiser´s laksefiskere
    Posted: 15 november 2015 at 16:44
Jeg planlegger en elv på anlegget mitt med gode forhold for fiske av villaks.  Jeg har imidlertid vanskelig med å finne Preiser sitt sett med laksefiskere.  Hverken NMJ, Vestfold MJ import, Amundsen eller Togbutikken har settet i sitt sortiment (men de har mye annet "unyttig" som sambadansere og nakenmodeller (c:) Gudmestad har et sett med fiskere i sitt sortiment, men de oppgir aldri fabrikant og dette settet ser ikke ut til å ha samme kvalitet som Preiser´s.  Har søkt på Amazone og selv om prisen ikke er avskrekkende vil frakten (dobbelt av prisen) medføre mva og fortollingsgebyr.

Er det noen som vet hvor dette settet kan anskaffes i Norge?  
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 17:13
Gudmestad sine modeller kommer fra Woodland, men jeg tror han kan skaffe Preiser på bestilling

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 17:28
Woodlands er for "amerikanske" og ikke av samme kvalitet son Preiser
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 17:51
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 19:52
Amundsenhobby har preiser 10077 fiskere. Han har nesten komplett preiser i sitt sortiment. Svein
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 22:10
Jeg fant ikke laksefiskerne på Amundsens nettsider. Nå er de bestilt på eBay.

Edited by Morten Jacobsen - 15 november 2015 at 22:11
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2015 at 22:31
Fant du den ikke?? Jeg skrev bare "10077" i søkefeltet og trykket [Enter], så dukket den opp med det samme. Virket like fint med søkeord "fiskere".

Edited by H. Lindholm - 15 november 2015 at 22:32
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2015 at 16:45
men skal du fiske laks eller ørret?
LOL
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2015 at 22:27
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Fant du den ikke?? Jeg skrev bare "10077" i søkefeltet og trykket [Enter], så dukket den opp med det samme. Virket like fint med søkeord "fiskere".

Det skjønte jeg også etterhvert, etter å ha bladd meg side opp og side ned med Preiser figurer.  Amundsen beskriver dog ikke om dette er varer på lager eller med ventetid.  Uansett har de nok det beste utvalget i Norge.
 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.