MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dere kan få Di2 i G skala hvis dere vil
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dere kan få Di2 i G skala hvis dere vil

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dere kan få Di2 i G skala hvis dere vil
    Posted: 28 oktober 2015 at 06:37
Dere kan få Di2 i G-skala hvis dere vil fra meg i white and strong fexible fra Shapeways. Men den blir dyr for Shapeways vet å ta sitt når vi snakker den størrelsen. Jeg regner med å bli ferdig men Marklinkåpen til Di2 utvendig i dag.
Så nå som Di2 nesten er komplett i HO så er tiden for å diskutere om G skala er aktuelt inne også.
Er det noen som syntes at jeg skal lage den i G.
Vil dere at jeg også begynner å utvikle til Piko sin?

Edited by Helgejohan3 - 28 oktober 2015 at 06:47
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2015 at 08:09
Jeg har forstørret Di2 til skala 1:27 i G (som dere sikkert skjønner) Printen i seg selv kan gå som en lek fra Shapeways og jeg kan utvikle de  på en modell fra piko og teste på fysisk lokomotiv. Jeg skal kjøpe inn de lokomotivene jeg skal lage loket til ( nyere HO modell V60 forresten) før jeg kan selge de så jeg kan garantere for at de passer. Plastikken som jeg vil bruke på Shapeways i G-skala er white an strong. Om den tåler UW-stråler etc kan ikke jeg garantere for da jeg ikke kjenner egenskapene til dette materialet, men det er fullt mulig å printe den til Piko sin. Det blir en smal sak å tilpasse. Angående pris så skal Shapeways ha litt over 200 euro for en print så ha det i tankene, men noen er kanskje villige til å betale slike beløp? Vanndekaler får jeg forstørret opp av Electrade i Norge til skala 1:27. 
Så er det ønskelig å få den i G-skala i fremtiden? Hovedjobben er gjort så...
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.