MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvor kan jeg lage vinduer i transperent plastikk
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvor kan jeg lage vinduer i transperent plastikk

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvor kan jeg lage vinduer i transperent plastikk
    Posted: 26 oktober 2015 at 21:00
Siden jeg utvikler en fin modell av Di2 til Marklin så kunne jeg tenke meg vinduer i transperent plastikk som er gjennomsiktig, Shapeways har ikke 100% gjennomsiktig, så hvor går jeg?

Edited by Helgejohan3 - 26 oktober 2015 at 21:01
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 21:06
Kan det la seg gjøre å bruke rett og slett overheadark? Disse er jo ganske bøybare om noe må bøyes litt. Er ikke sikkert det er en god ide, bare en tanke fra min side.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 21:44
Du har noe som heter dekkglass, som blir brukt til mikroskop bla. de er på ca. 2x2cm

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 23:54
Det jeg vil er å lage like proffe vinduer som feks NMJ, Roco, Marklin mm. De bruker transperent plastikk eller plast. Plast og plastikk er det samme.
Eller er det proft nok med å legge ved lamineringsark som er kjørt gjennom lamineringsmaskin på et så detaljert byggesett som Di2. Jeg tror det må bli byggesett i første omgang inntil jeg har tjent inn til airbrush så jeg selv kan lakkere Di2.

Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.